באדיבות המשפחה

"בעל הייסורים": נפטר הפצוע הקשה ממלחמת יום הכיפורים

ר' עמיקם, שנפצע קשות במלחמת יום הכיפורים והיה בעל ייסורים מוכר שרבים ביקשו ממנו ברכות, נפטר הבוקר • "לא ביקש מאום, ולא התלונן על מצבו מעולם, למרות הפגיעה הקשה שספג במלחמה", ספדו לו מכריו

ברוך דיין האמת: ר' עמיקם אריה בן יצחק אייזיק אטינגר, נפטר היום (ראשון) והוא בן 72 בפטירתו. היה מחברי קהילת פא"י ברעננה.

למד בישיבת השרון בהרצליה, תחת הנהגת הרב אדלשטיין והרב יעקובוביץ. לאחר מכן בישיבה גדולה תפארת הכרמל בחיפה, התחתן, וגר בבני ברק מול בית הכנסת איצקוביץ. למד בכולל ראדין בנתניה.

במלחמת יום הכיפורים, היה בין הפצועים הקשים ביותר. לאחר ששוחרר בחסדי שמיים מאשפוז, חזר לשיקום ארוך בבית הוריו ז"ל ברעננה, שטיפלו בו במסירות 40 שנה. לאחר מכן טיפל בו אחיו במשך שנים רבות.

מכיריו ספדו לו כי כל חייו סובבו סביב בית הכנסת, לשם היה הולך להתפלל שלושה פעמים ביום במניין, מלבד ההשתתפות הקבועה שלו בשיעורי תורה רבים.

"בנשמתו ובתוכן הפנימי שלו, הוא נשאר בחור ישיבה", ספדו לו היום מכריו שסיפרו על 'בעל ייסורים' שרבים היו מבקשים ממנו ברכות, אך הוא היה מסרב בנימוס: "מי אני שאברך?", תהה באוזניהם.

עוד ספדו לו כי "נשא את ייסוריו בליבו, וצהלה על פניו… לא ביקש מאום, ולא התלונן על מצבו מעולם, למרות הפגיעה הקשה שספג במלחמה. תמיד שנשאל לשלומו, שם השם היה שגור בפיו".

היום כאמור, נפטר ונגאל מייסוריו הקשים והמרים. מסע הלווייתו תתקיים היום, יום ראשון כ"ה שבט, בבית העלמין הישן ברעננה.

ת.נ.צ.ב.ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו