Aharon Krohn/Flash90

מרן ראש הישיבה: "כל מי שציער אדם בפורים – נענש בצורה משונה מאוד" • צפו

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א התייחס בשיחה מיוחדת במעונו למנהג הבזוי שאנשים מחכים ליום הפורים בכדי ללעוג לאנשים אחרים: "אלו שבפורים עשו ליצנות, או סתם נקמה עם חשבונות - נענשו בצורה משונה מאוד" • עוד הוסיף כי זהו יום גדול של אהבת הבריות


לקראת ימי הפורים הקרבים ובאים נשא מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א דברי חיזוק במעונו. בדבריו עמד על כך שפורים זה זמן של אהבת הבריות ותקף בחריפות את האנשים אשר מנצלים יום זה לצער וללעוג לאנשים אחרים.

בפתח דבריו שהגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר מרן ראש הישיבה, "יש כאלה שבפורים אם יש איזה קפידא על מישהו ורוצים לצער אותו, אז מחכים לפורים, ועושים איזה כתבה על עיתון קיר, או סתם רוצים לעשות שמח, לשמח את הציבור, שיהיה בשמחה, שמחת פורים, אז עושים הצגה כזאת".

ראש הישיבה תקף את המנהג הבזוי שמקובל בישיבות לא מעטות, "לוקחים מישהו, אדם חשוב או פחות חשוב ועושים ככה בדחנות, כך מעשים שהיו. אז המציאות הייתה שכל אלו שעסקו בזה נענשו בצורה איומה, בצורה משונה מאד. כשבפורים עשו ליצנות, או סתם נקמה עם חשבונות לחכות לפורים, נענשו בצורה משונה מאוד".

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הוסיף, "פורים זה זמן של אהבת הבריות, משלוח מנות איש לרעהו, כתוב אורה ושמחה וששון ויקר. פורים כתוב כפורים, יום כיפור זה כמו פורים, זאת אומרת פורים זה יותר מיום כיפור, זה שאלה מה הפשט בזה, על כל פנים זאת אומרת כמו שביום כיפור אדם מקבל מדרגה יותר גדולה על ידי התשובה ביום כיפור והצום, אדם מתעלה, מקבל התעלות, אז גם בפורים אדם מקבל מדרגה, עוד מדרגה, יותר מאשר ביום כיפור, ככה זה".

ראש הישיבה שב ותקף את הלועגים לאחרים ביום גדול זה, "אז זה זמן כזה שאדם מקבל יותר מדרגה, אז לעסוק בדברים כאלה שזה נגד השכל ונגד הדין? נגד המידות הטובות? אז לא שייך דבר כזה, זה דבר פשוט".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture