Abed Rahim Khatib/Flash90

אל תתנו לנתונים להפריע להסתה: רק 14% מהזכאים לתלושי מזון – חרדים

מפילוח הנתונים של ‭1,027,578‬ ישראלים שיקבלו השבוע את אותם תלושים בשווי 700 מיליון שקל עולה כי ‭ 86‬אחוזים מהזכאים הם מהמגזר הכללי, הערבי והבדואי • כ-‭300‬ אלף משפחות מקבלות תלושי מזון נטענים באמצעות שליחים לבתיהם

תוכנית תלושי המזון של שר הפנים אריה דרעי הוצגה על ידי התקשורת החילונית כתוכנית שבאה להיטיב עם החרדים. ב'חדשות 12' לדוגמה הפנו אצבע מאשימה לדרעי בטענה שרוב הציבור שנהנה מהתלושים הם מבוחרי המפלגות החרדיות.

אלא שמנתונים שמפרסם היום (ראשון) העיתון "ישראל היום" עולה מפילוח הנתונים של ‭1,027,578‬ ישראלים שיקבלו השבוע את אותם תלושים – מענק משרד הפנים לאוכלוסיות המוחלשות שנפגעו בקורונה, כי 86 אחוזים ‬מתוך מקבלי תלושי המזון הדיגיטליים של משרד הפנים הם תושבים מרשויות שבהן לא גרים חרדים, אלא מהמגזר הכללי והערבי ורק כ-14 אחוזים מכלל מקבלי התלושים מתגוררים ברשויות חרדיות.

מהנתונים עולה כי שיעור הזכאים לפי משפחות במגזר הכללי הוא ‭ ,52%‬ מהמגזר הערבי שיעור הזכאים הוא ‭ ,15%‬במגזר הבדואי ,4% במגזר הדרוזי ‭ 3%‬ ועוד ‭ 12%‬ ברשויות מעורבות יהודים וערבים.

תוכנית תלושי המזון יוצאת לדרך בימים אלו. כ-‭300‬ אלף משפחות מקבלות תלושי מזון נטענים באמצעות שליחים לבתיהם. מדובר בפעימה הראשונה מתוך שלוש הפעימות הכלולות בתוכנית. בסך הכל יחולקו לזכאים כ-‭700‬ מיליון שקלים.

לפי התוכנית נקבע כי את תלושי המזון יקבל מי שנמצא זכאי להנחה בארנונה בשיעור של יותר מ-%‭70‬ ואזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים במחלקות הגבייה ברשויות המקומיות.

שר הפנים אריה דרעי מסר לעיתון: "אני שמח שהתוכנית שיזמנו יצאה אל הפועל וייהנו ממנה כל המשפחות המוחלשות מכלל המגזרים – החילוני, הערבי והבדואי, הדתי והחרדי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוב התקציב של ליברמן לפי הבחירות הולך לערוץ 12
בתמורה הוא מקבל "תחקירים" אנטישמיים.
זה לא שוחד???
צריך לשאול את היועץ המשפטי….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו