ברוך דיין האמת: התלמיד חכם שהפריח את השממה הרוחנית בקרית אתא – נפטר בשבת

המנוח הרה''ג רבי יעקב משה גלאי זצ''ל הגיע להתגורר לאחר נישואיו בעיר, שם הוא הפריח את השממה והעמיד דורות של תלמידי חכמים. בתקופה האחרונה הוא הלך ונחלש אך למרות הכל המשיך בסדר יומו העמוס לתורה ויראת שמים טהורה. בשבת האחרונה מצבו הידרדר במהירות והוא נפטר למגינת לב

ברוך דיין האמת: עם צאת השבת מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של הרה"ג רבי יעקב משה גלאי זצ"ל אשר פעל במשך שנים רבות להפריח את השממה הרוחנית בעיר קרית אתא זאת לאחר שסבל יסורים קשים ומרים והוא בשנת השבעים ושלוש לחייו.

המנוח הרה"ג רבי יעקב משה גלאי זצ"ל נולד בצרפת לאביו הגה"צ רבי שלום גלאי זצ"ל שהיה מתלמידיו המפורסמים של מרן בעל ב'חפץ חיים' זיע"א, בבית זה הוא גדל והתחנך לתורה ועבודת השם.

בהיותו נער צעיר הוא עלה יחד עם משפחתו לישראל כאן הם קבעו את מושבם בעיר חיפה. בהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו רבקה שתחי' וילד הקימו את ביתם בעיר קרית אתא על אדני התורה והיראה לשם ולתפארת.

כבר מיד לאחר נישואיו החל המנוח להפריח את השממה הרוחנית בעיר קרית אתא, הוא החל לקבוע שיעורי תורה במקום, וזכה להעמיד תלמידים הרבה שהעידו כי הוא זה שפתח בפניהם את הפתח לעולמה של תורה.

לאחר מכן הוא עבר יחד עם משפחתו לעיר בני ברק שם גידל דורות של תלמידי חכמים. בתקופה האחרונה הוא נחלש ולמרות הכל הוא המשיך בסדר יומו העמוס לתורה ויראת שמים טהורה. בשבת האחרונה מצבו לפתע הידרדר והוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת ולדאבון לב.

זכה המנוח והותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים, בנים ונכדים ההולכים בדרכו, דרך התורה והמצוות. אחיו הוא שיבחלט"א הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א. הלוויתו של המנוח תצא הערב מביתו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו