David Cohen/Flash90

ל"ג בעומר בצל הקורונה: פחות הדלקות, ואיום לעכב את התחבורה בדרך למירון

מפקד המשטרה האחראי על ההילולה הבהיר כי יאכפו עטיית מסכות אך לא את התו הירוק • ההדלקות יוגבלו במספר המשתתפים. השנה יהיו פחות הדלקות שיארכו פחות זמן • "מזג האוויר יהיה חם. אני פונה לציבור להימנע מהגעתם של חולים, קשישים וילדים"

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, מסכם היום (ראשון) את היערכות משטרת ישראל להילות הרשב"י באתרא קדישא מירון ביום ל"ג בעומר. לדבריו, בראש סדר העדיפות של המשטרה עומד נושא בטיחותם של העולים לציון, ורק לאחר מכן ידאגו לבריאותם.

לדבריו, ההילולה השנה מאתגרת יותר מהרגיל, שכן "שנה שעברה הציבור לא עלה למירון ויש השנה רצון עז לכלל הציבור היהודי לעלות ולהשתתף בהילולת רשב"י". הוא ציין כי המשטרה תשמור על רמת היערכות גבוהה עד כניסת השבת, ומצאתה עד ליום ראשון.

בשל העובדה של"ג בעומר חל ביום שישי יתקיימו כמעט כל ההדלקות במהלך ליל שישי, מה שהוביל להחלטה לצמצם כמעט במחצית את מספר ההדלקות המאושרות. נכון לעכשיו, מדובר ב-13 מעמדים בלבד של הדלקות המוניות לכבוד הילולת הרשב"י, שתחל עם ההדלקה המרכזית והמסורתית על גג הציון, על ידי האדמו"ר מבאיאן בשעה 20:00.

למרות שאין הגבלה על מספר המשתתפים בהילולת הרשב"י, כמות האנשים שיורשו להיכנס לכל הדלקה תוגבל למספר של עד 10,000 איש. לדברי לביא, המשטרה עושה כל מה שניתן על מנת לקבל החלטות משותפות עם החסידויות השונות במטרה למצות עד תום את ההדלקות שנוכל לאשר תחת המגבלה הבטיחותית. בין היתר, כל מעמד הדלקה תערוך מקסימום שעתיים.

"מזג האוויר הולך להיות מאוד חם", אומר לביא, "אני פונה לציבור להימנע מהגעתם של חולים, קשישים וילדים קטנים ומבקש להשאיר אותם בבית ולא להגיע להילולה במירון". הוא הוסיף כי המשטרה תכפה עטיית מסכות, אך לא תוכל לדאוג לאכיפת התו הירוק.

עוד ציין כי אם מספר המשתתפים בהדלקות השונות יעלה משמעותית, המשטרה תאלץ לעכב אוטובוסים ואת התחבורה בדרך למירון, כדי למנוע עומסים ובעיות על ההר. עוד ציין כי יאפשרו כניסה לתוך הציון, רק עם מסכות ובהתאם להנחיות שיתקבלו ממשרד הבריאות.

לסיום, קרא מפקד מחוז הצפון לציבור העולים מירונה להילולת הרשב"י להבין כי עדיין לא חזרנו לתפקוד מלא והגבלות הקורונה עדיין בתוקף בחלקן, ולכן השנה, יותר מתמיד, יש להישמע להנחיות המשטרה והסדרנים הרבים שיוצבו באתרא קדישא מירון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לאכוף מסיכות???? רבונו של עולם, זה שטח פתוח!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו