צילום: משה ביטון

אבל בחצור הגלילית: המרא דאתרא נפטר לאחר יסורים קשים ומרים

הגאון רבי מרדכי דיעי זצ''ל אשר שימש במשך שנים כרבה של חצור הגלילית נפטר הבוקר לאחר שחלה במחלה הקשה ל''ע. המנוח היה אדם משכמו ומעלה שהשקיע את כל כוחותיו בעסק התורה ובהפצת תורה ויראה. פטירתו מותירה חלל עצום בעיר

ברוך דיין האמת: מבית החולים רמב"ם בחיפה מגיעה הבוקר הבשורה המרה והקשה על פטירתו של הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל אשר שימש במשך שנים רבות כרבה של חצור זאת לאחר שחלה במחלה הקשה ל"ע והוא בשנת השישים ושמונה לחייו.

המנוח הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל נולד לאביו הגאון רבי עזיזי דיעי זצ"ל. בילדותו ובזמן מלחמת העולם השנייה הפליגו בני המשפחה לצרפת ולאחר מכן עלו ארצה באונייה.

עם הגיעם ארצה השתקעו בני המשפחה בחצור כאשר חכם עזיזי דיעי זצ"ל משמש כרבה של העיר. לאחר פטירתו החל בנו המנוח הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל לשמש כמרא דאתרא כשהוא זוכה לאהדה גדולה בקרב ציבור התושבים.

שמו הטוב הלך לפניו כאדם משכמו ומעלה, שקיעותו הרבה בלימוד הייתה מן המופלאות כאשר כל ימיו הוא שקד על התורה ועל העבודה במסירות נפש מופלאה.

בתקופה האחרונה חלה הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל במחלה הקשה ל"ע, רבים קרעו שערי שמים לרפואתו אך בשעות הבוקר המוקדמות הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א מסר עם פטירתו של הגר"מ זיעי: "קבלתי בצער רב, את הידיעה על הסתלקותו של ידידנו הרב הגאון הרב מרדכי דיעי זצ"ל רב העיר חצור הגלילית".

"הרב דיעי עמד על משמר הרבנות והכשרות בעיר חצור הגלילית עשרות בשנים תוך שהוא עומד ומרביץ תורה ויראה וקירב את כלל תושבי האזור לאביהם שבשמים. עולם הרבנות יחסר את אחד הרבנים הבולטים בו. תנחומי למשפחתו ויהר שיבולע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו