האנטישמיות בארה"ב: קברים הושחתו בבית העלמין בבולטימור

13מצבות הושחתו בבית הקברות היהודי בפרבר דונדאלק, מרילנד בבולטימור. על המצבות רוססו צלבי קרס. נשיא מועצת המנהלים של איגוד בתי הקברות היהודיים אמר כי הוא התריע על כך. לדבריו, העמותה בודקת גם מערכת נעילה לשערי בית העלמין

למעלה מתריסר מצבות הושחתו בבית הקברות היהודי בפרבר דונדאלק, מרילנד בבולטימור. על המצבות רוססו צלבי קרס במהלך יום העצמאות האמריקני.

"זה דבר שמעולם לא ראיתי בכל שנות עבודתי בבית העלמין," אמרה דבורה ויינר, היסטוריונית יהודית בבולטימור שגילתה את הוונדליזם בבתי העלמין היהודי, כאשר היא וקבוצת חברים היסטוריונים יהודים אחרים ביקרו אתר הקברים ב -4 ביולי, יום העצמאות האמריקאי.

סטיבן ויניק, נשיא מועצת המנהלים של איגוד בתי הקברות היהודיים בבולטימור רבתי, אמר כי הוא "נואש" כשנודע לו על הוונדליזם. לדבריו, הוא התריע על כך. ויניק אמר שהוא גם הגיש דוח משטרתי על האירוע וינעל באופן זמני את השערים לבית העלמין. העמותה בודקת גם מערכת נעילה לפי דרישה לשערים שתאפשר רק "אנשים מורשים" בתוך שטח בית העלמין.

"אני דואג לבתי קברות כמעט 22 שנה … ולא זוכר מעשים כאלה", אמר ויניק. "אין לי מושג מי היה עושה דבר כזה ומקווה באמת שמדובר באירוע מבודד. בתי קברות הם מקומות קדושים בהם קבורים יקירינו, ומטרתנו היא תמיד לשמור עליהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו