David Cohen/Flash90

שוב בורחים מאחריות: ציון רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה ייסגר בט"ו באב

במקום לתקן את הכשלים מעדיפים לברוח מהאחריות: בהודעת המועצה האזורית מבואות החרמון נכתב כי מתחם הציון של התנא רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה יהיה סגור החל מיום חמישי שלפני ט"ו באב ועד ליום ראשון. לטענתם בשל כשלי בטיחות

בעקבות האסון במירון: מועצת מבואות החרמון סגרה את מתחם קבר יונתן בן עוזיאל ביער עמוקה, שם מתקיימת מידי שנה בט"ו באב מעמד תפילה בהשתתפות אלפים. המועצה הוציאה צו סגירה מנהלי למתחם הקבר וסביבותיו וכתבה, "בט”ו באב, נוהגים לפקוד את מתחם קבר רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה כסגולה למציאת זיווג הגון. השנה – המתחם יהיה סגור החל מיום חמישי ועד ליום ראשון, וזאת על מנת לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובטיחותו", נכתב מטעם המועצה.

לפי החלטת המועצה, מתחם הקבר כולו, לרבות דרכי הגישה אליו מכביש 90 – מצומת מחניים מערבה ועד מתחם הקבר, וכן מכיוון כביש מס’ 8675 וכביש 8900 מצומת בירייה לכיוון שכונת איביקור ועד למתחם הקבר יהיו סגורים.

כמו כן חל איסור גישת מתפללים למתחם וסביבותיו הן רגלית והן באמצעות כלי רכב לרבות אוטובוסים או כל כלי רכב אחר. מדובר בשערוריה של ממש כאשר במקום לתקן את כשלי הבטיחות מחליטים לברוח מהאחריות ולסגור את המתחם על מנעול ובריח בזמן שהמונים רוצים להגיע ולהתפלל במקום המסוגל במיוחד לענייני זיווגים.

בנימוקים להחלטה נכתב כי "המבנים במתחם הקבר בנויים ללא היתר ואסורים בשימוש לפי דין ובתוך כך, קירות תמך במתחם מצויים בסכנת התמוטטות. דרך הגישה אל מתחם הקבר מכביש 90 הינה דרך נופית מסוכנת, מפותלת, צרה ללא מעקה בטיחות. דרך הגישה השנייה מכיוון צפת ( כביש 8675), הינה צרה ואינה מתאימה לתנועה כבדה של כלי רכב לרבות והמיוחד אוטובוסים".

עוד נכתב: "מעבר לדרכים הנ”ל, לדברי גורמי המקצוע אין בנמצא דרכי מילוט מתאימות לרכבי הצלה כנדרש. התנועה והחניה במתחם עצמו אינן מוסדרות. וכל זאת גם לאור העובדה שלא הוגשה בקשה לקיום האירוע לאף אחד מן הגורמים לרבות למועצה".

כזכור, גם לקראת יום ההילולא במועצה החליטו בצעד דומה לסגור את מתחם הציון ביום ההילולא בטענה לדאגה ל"שלום הציבור". ח"כ אורי מקלב הגיב להחלטה בשיחה עם 'כאן חדשות' ואמר: "אי אפשר למנוע באופן שרירותי ולסגור כליל את המקום. על המדינה לערוך הסדר קבע והתאמה לקיום התפילות שם".

בורחים מאחריות: הציון המסוגל של התנא בעמוקה ייסגר ביום ההילולא למתפללים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו