"עם ישראל חיים בזכותכם"

ישראל חיים בזכותכם* מכתב מרגש ונדיר נשלח מהגה"צ רבי דב קוק, לכבודו ולרפואתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראב"ד מרוקו

"עם ישראל אוהבים אותכם וחיים בזכותכם, והבבא סאלי משתעשע עם המצוות שלכם בשמים. כל עם ישראל קוראים באהבה ספר דברים וזה עושה רעש גדול בשמים" במילים אלו פונה הגה"צ רבי דב קוק במכתב מיוחד שאותו כתבה מפיו בכתב ידה הרבנית קוק שתחי', מכתב הממוען אל ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א.

בזכור בתחילת שבוע שעבר הגיע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בדרכו לארה"ב, לשם הוא הוזעק לצורך טיפולים רפואיים עקב המחלה הקשה ממנה הוא סובל, כשהוא קורא לכל תלמידיו בארץ ובעולם להמשיך ולהתחזק בימים הללו של חודש אלול.

במכתב המיוחד שנשלח היום לרב פינטו כותבת הרבנית קוק, את דברי בעלה הגה"צ רבי דב הכהן קוק שליט"א, המלאים בברכת כהן לרפואת הרב, ומדגישים את כוחו של תקנת ספר דברים, אותה תיקן והפיץ ראב"ד מרוקו, כשהיא התקבלה בקרב רבבות יהודים מידי שבת בשבתו.
במכתב נכתב: בעזרת השם יתברך, הקדוש ברוך הוא ורבי שמעון בר יוחאי וכל מלאכי אלוקים, מברכים ברגע זה את הצדיק הקדוש רבי יאשיהו.
עם ישראל אוהבים אותכם וחיים בזכותכם, והבבא סאלי משתעשע עם המצוות שלכם בשמים.
כל עם ישראל קוראים באהבה ספר דברים וזה עושה רעש גדול בשמים.
אנו גוזרים רפואה שלימה לכבוד הרב אוהבים אתכם מאד מאד הרב ומשפ' קוק.

יצויין כי ראב"ד מרוק עצמו התיחס לפני זמן קצר לכוחו של לימוד ספר דברים, כשבמכתב אישי שנשלח הוא כותב
"הנה יודעים אנו בנפשנו שכל השנים האחרונות אנחנו חיים ומתפקדים בזכות ספר דברים והתורות וההנהגות, אשר ברוב עם הדרת מלך רבים וטובים מקפידים בכל תורה ובכל הנהגה" כאשר במכתב הוא מחזק את לימוד הספר ומבקש מתלמידיו "יבקשו רחמים עלינו מבעל הרחמים, שנתחזק ונתרפא ונעבור תקופה זו ברחמים גדולים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו