הוראה חדשה בפתיחת הזמן בנדבורנה ירושלים: משקפי פלסטיק לבחורים

בחורי חסידות נדבורנה ירושלים מצטרפים ללגיונו של מלך בחסידויות סאטמר, גור, סקווירא, בעלזא וויז'ניץ, בהן מקפידים הבחורים על הרכבת משקפיים עם מסגרות פלסטיק בלבד, כביטוי לביטול ענייני העוה"ז וההתרחקות מהקידמה

שֶׁלֹּא שִׁנּוּ אֶת לְבוּשָׁם: בחסידות נדבורנה ירושלים התקבלה בהתלהבות הוראתו-הדרכתו של כ"ק האדמו"ר שליט"א אשר הנחה את כלל בחורי הישיבה-גדולה כי עם תחילת זמן אלול עליהם להחליף את משקפיהם ולהקפיד להצטמצם למשקפי ראייה בעלי מסגרת פלסטיק.

בשיחה שנשא כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א הוא ביקש מעומק ליבו, "שכל אלו הבחורים הלובשים משקפיים להחליף וללבוש משקפי פלסטיק" בחסידות נענו לקריאת האדמו"ר ופירסמו הסדרים מיוחדים במחירים נוחים לרכישת משקפיים במחיר מוזל.

לאור קריאת קדשו של האדמו"ר שליט"א קמו נדיבי עם מבני הקהילה ותרמו מנדבת ליבם הטוב לכיסוי עלות המשקפיים החסידיות לכל הרוצים לזכות לקיים את רצון הקודש.

בקרב הקהילות החסידיות הגדולות, נהוגה מכבר ההקפדה על התרחקות מהאופנה המתחדשת ודומיה, ועל כן נוהגים בהן הבחורים להרכיב משקפי פלסטיק בלבד. הנוהל המקובל בחצרות סאטמר, גור, סקווירא, בעלזא, וויז'ניץ, מתרחב עתה אל קהילה קדושה נוספת כשמחנכי הדור מקווים שהתגדרות זו תתקבל בשמחה בכל אתר ואתר.

הוראתו של האדמו"ר באה בהפתעה רבה, שכן עד היום מעולם לא נהגו הבחורים בחצר נדבורנה להרכיב משקפי פלסטיק. ישנם בחורים ואברכים שמקפידים על כך באופן אישי בעקבות המסורת שנשתמרה בבית הוריהם הלובשים משקפי פלסטיק עוד מתקופת האדמו"ר בעל 'הדבר חיים' זצ"ל שנלב"ע בשנת תשל"ח.

אביו של האדמו"ר שליט"א, האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' זצ"ל מעולם לא הורה בנושא זה לבחורים, אך החסידים מקשרים זאת לשיבה לשורשי החסידות ולהוראת סביו האדמו"ר בעל 'הדבר חיים' זצ"ל אשר ביקש גם מאברכים שילבשו משקפי פלסטיק.

אילוסטרציה: יעקב נחומי – פלאש 90

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משקפי פלסטיק זה מודרני היום….

מישהו יודע מדוע האדמו"ר זצ"ל בעל הבאר יעקב
לא הורה על כך,
דווקא הוא היה ידוע בהוראות מעין כאלה כעין שקל הקודש וכד'
ואני תמה מדוע הוא מעולם לא הורה כך

כ"ק מרן האדמו"ר מנדבורנה זצוק"ל מי שהכירו הוא בטבעו כמעט לא נתן הוראות כאלו ואחרים אבל מי שזכה להתקרב אליו ידע בדיוק מה משאלות ליבו וזה היה קסמו וסוד הצלחתו תמיד, וכך לגבי הנ"ל, בנו כ"ק האדמו"ר מנדבורנה שליט"א ידוע כל השנים בחסידותו וצדקותו האמיתית וברור שנטיית ליבו נובעת מהיראת שמים שלו, זכותו להביע את עמדתו ומי שרוצה יקשיב לו, אני בטוח שיהיו כמה נערי שוליים מאיזשהוא מקום שלא יאהבו את זה ויזלזלו וילעגו כמו שהם רגילים וכו' אבל אותם נערים הרי גם מזלזלים בעוד דברים כך שאפשר רק להתפלל עליהם.

ברוך שהחיינו והגיענו… הנה מתגשמות הנבואות. בטח משיח בפתח….
אה! משקפי פלסטיק!!!! משקפי פלסטיק!!!! הבעיה הגדולה של היהדות בימינו נפתרה לנו…. איזו ישועה לעם ישראל!!!!

כל הכבוד לחסידות נדבורנה ולאדמו"ר מנדבורנה שליט"א ובזכות שלא שינו לבושם נזכה להגאל בב"א,

כ"ק מרן האדמור מנדבורנה ירושלים שליט"א איש צדיק ומנהיג דגול נכנסתי אליו לפני תקופה שלא הכרתיו ונדהמתי מהאמת והיר"ש שלו בתוס' הענווה המושרשת במידותיו,
כמובן שיהיה כמה מושכים במקלדת שיזלזלו כי אותם אנשים מקילים ראש בעוד דברים.. אבל אין ספק שהמסר הוא ברור שהוא בונה חסידות לא מודרנית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו