נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים

ברוך דיין האמת: הגאון רבי מאיר הלוי סולובייצ'יק זצוק"ל בבית אביו הגדול גדל וינק את תורת בית בריסק ונודע מגיל קטן בהחמרתו בשמירת המצוות. כל חייו לא היה לו בעולמו אלא ארבע אמות של דקדוק ההלכה ודיוק בכל אות ברמב"ם.

הגאון רבי מאיר הלוי סולובייצ'יק זצוק"ל , בילדותו למד בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים ואביו הרב מבריסק כינה אותו 'העילוי' בבנים והיה משתעשע עמו רבות בלימוד בהיותו הצעיר בבנים.

שמחת החתונה של הגאון רבי מאיר זצ"ל עם רעייתו הרבנית אלישבע שתחי' בת הגאון רבי יחיאל בנדיקט זצ"ל מחשובי העיר בני ברק שהיה חבר הנהלת החינוך העצמאי ומוסדות סאטמר בבני ברק נערכה בי"ז אדר תשי"ו באולמי גיל בתל אביב שם השתתפו כל גדולי ישראל.

בירושלים הרביץ תורה למאות אברכים ובחורים שהסתופפו בצלו ברחוב חזנוביץ, נודע בשיעור חומש רש"י בשעת רעוא דרעוין המפורסם.

הגר"מ זצ"ל נודע בדעתו התקיפה נגד גזירת הגיוס ואף כתב וחתם על מכתבים שקראו לבני הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס כמו כן השתתף בכינוסים רבים בהם הוקיעו את הגזירה וקראו שלא לשתף פעולה עם החוק.

קשר מיוחד היה לו עם הגר"ש אויערבך עמו למד בתלמוד תורה הגר"ש אויערבך אף ביקרו בבית החולים בכל התקופה האחרונה. לפני מספר שבועות ציין בפניו כי גזירות הגיוס והחינוך מחלישים אותו מאוד והוא חש שימיו קרבים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורכים בנים וחתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו כדרך בית בריסק, אחיו הגאון רבי משולם דוד הלוי סובלייצ'יק, ואחותו הרבנית שיף.

מסע ההלוויה תתקיים הבוקר בשעה 11:00 מביתו ברחוב חזנוביץ 3 בירושלים. הגר"מ זצ"ל ייטמן סמוך לציון אביו בהר המנוחות בירושלים.

היכל הוראה סולובייצ'יק העדה הספרדית סולובייצ'יק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו