ח"כ גפני: "חונכתי ע"י מרן הרב שך לא לריב עם ארצות הברית"

ח"כ משה גפני התייחס הערב לפינוי עמונה ופרש את משנתה של 'דגל התורה': "עמדתה של דגל התורה שמתנהלת על פי מה שקבע הרב שך צריך להתנהל באופן מתון יותר, חונכנו לא לריב עם ארה"ב"

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס הערב בראיון לרדיו 'קול חי' למשנתו בכל הנוגע לפינוי עמונה, גפני הביע את כאבו על הפינוי והצהיר: "אנחנו אתם לגמרי", במקביל מתח ביקורת על ההתנהלות מול ארה"ב: "חונכתי על ידי הרב שך: לא רבים עם ארה"ב".

"אנחנו עם לבדד ישכון בחיים שלנו, אנחנו לא עם לבדד ישכון בנושא המדיני, אנחנו לא יכולים לריב עם ארה"ב", אמר גפני.

"לא לעשות דברים שהם רק התגרות באומות והם לא מועילות באופן מעשי, לגבי המתיישבים אנחנו אתם לגמרי כשפינו את המתיישבים בגוש קטיף עשיתי הכל בשביל שיקבלו פיצוי, המדינה חייבת לתת להם, לגבי החלק האידיאולוגי צריך להתנהל במדינה ואי אפשר להגיד נעשה מה שאנחנו רוצים, מי שמכיר את עמדותינו עמדתה של דגל התורה שמתנהלת על פי מה שקבע הרב שך צריך להתנהל באופן מתון יותר".

לגבי חלוקת התקציבים אמר גפני: "גם כשהימין היה באופוזיציה עשיתי הכל בשווה, המציאות היא שכשמגיע תקציב מדינה אז הכל נמצא שם אני לא נותן לזה קודם ולזה אחר כך אני דואג למתיישבים לתקציב כמו שאני פועל לטובת כולם".

גפני נשאל על מצבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, "המצב של מרן ראש הישיבה לא טוב. זקוקים להרבה תפילות. ראינו במוחש בכל הפעמים שכוח התפילה מחולל ניסים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו