צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הסדר חדש עם צה"ל: האברכים יקבלו את הפטור ישירות לביתם

בהסדר מיוחד שהגיעו ועד הישיבות עם צה״ל - החל מהבוקר אברך שהגיע לגיל 24 יקבל פטור מיידי במכתב ממוען לביתו. וזאת במקום שייאלץ לכתת את רגליו ללשכת הגיוס לצורך קבלת הפטור. כבר הבוקר קיבלו אלפי אברכים את מכתב הפטור לביתם

בשורה לבני הישיבות: בהסדר מיוחד שהגיעו ועד הישיבות עם צה״ל – החל מהבוקר אברך שהגיע לגיל 24 יקבל פטור מיידי במכתב ממוען לביתו. וזאת במקום שייאלץ לכתת את רגליו ללשכת הגיוס לצורך קבלת הפטור.

כפי שמוגדר בחוק, כל אברך או בחור מגיל 17 שתורתו אומנתו מקבל דחיית גיוס ולשם כך הוא מתייצב מידי שנה בלשכת הגיוס לצורך קבלת הדיחוי, בהגיעו לגיל 24 הוא נקרא לצבא לתהליך שבסופו יקבל פטור מגיוס.

הבשורה הבוקר לאברכים זה הסדר שהגיעו בוועד הישיבות מול צה״ל לקבלת הפטור באופן מיידי כך שכל אברך בהגיעו לגיל 24 יקבל מכתב לתיבת הדואר שבביתו.

ל'חדשות JDN' נודע כי כבר הבוקר קיבלו אלפי אברכים שתורתם אומנותם את מכתב הפטור לביתם ולא ייאלצו מעתה ואילך להגיע לשערי לשכת הגיוס לשם כך.

נציין כי במהלך השנים האחרונות חלק ממאבק העדה החרדית, היה נושא הזימון ללשכות הגיוס לשם קבלת פטור. בעדה החרדית טענו כי מטרתם הינה להשפיע על הבחורים והאברכים להתנדב בשירות אזרחי. כעת, כאמור בוטל הצורך להתייצב בלשכת הגיוס לשם קבלת פטור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו