אֶרְאֶלִּים וּמְצוּקִים אָחֲזוּ בַּאֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ: הלילה הדרמטי במעונו של זקן ראשי הישיבות

כבר בחצות הלילה קרסו מדדי גופו של הגרמ"ד סולובייצי'ק זצוק"ל, רבים מתלמידיו הגיעו בבהלה למעונו שברחוב עלי הכהן בירושלים שם החלו לומר את סדר פסוקי הייחוד, אלא שלאחר רגע מצבו התייצב מעט וחוזר חלילה. כך במשך מספר שעות עד שהבוקר הסתלק הוא לשמי מעלה

העולם היהודי כולו עקב בדאגה רבה במהלך הלילה אחר מצבו של זקן ראשי היישבות מרן הגאון רבי משולם דוד סולובייצי'ק זצוק"ל אשר הסתלק לשמי מעלה בשעה האחרונה.

כבר בחצות הלילה קרסו מדדי גופו של זקן ראשי הישיבות, רבים מתלמידיו הגיעו בבהלה למעונו שברחוב עלי הכהן בנרושלים שם החלו לומר פרקי תהילים בבכיות נוראיות.

לאחר כחצי שעה, החלו באמירת סדר ה'קריאת שמע' ופסוקי הייחוד שעה שהיה נראה כי אפסו הסיכויים, אלא שממש ברגע האחרון ליבו הגדול חזר לפעום, כך במשך מספר פעמים כל הלילה האחרון.

אחד מתלמידיו מבכה בשיחה ל'חדשות JDN' ואומר, "זה ממש היה נראה כמו שאראלים ומצוקים אוחזים בארון הקודש, מצבו כל הזמן עלה וירד, ואנחנו מחוץ לחדרו קרענו שערי שמיים, היה תחושה של פחד אלוקים במקום".

"פניו של ראש הישיבה האדימו והחווירו כאחד, היה נראה כי ממש יש מלחמה על נשמתו הטהורה, ראש הישיבה לא זז, ואנחנו הבטנו בו בעינים כלות, מצבו כל הזמן התייצב והידרדר, שהבוקר נגזרה הגזירה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו