הקורונה בעולם: שליח חב"ד טס עם התינוק 11 שעות כדי לערוך לו ברית מילה

האפשרות היחידה של הרב אשר ליצמן, שליח חב"ד בדרום קוריאה לערוך לבנו ברית הייתה באמצעות טיסה של 11 שעות לפרנקפורט, כשהמוהל הוזעק מוינה - משם נסע במשך 7 שעות • "היתה לנו חוויה שלא מהעולם הזה, שבת שלמה עם אליהו הנביא"

בליל שבת לפני שבוע, נולד בן למשפחת ליצמן, שליח חב"ד בדרום קוריאה. בשל מגבלות הקורונה, נתקלו בבעיה חמורה: כמעט ולא היה להם כיצד לצאת מהמדינה, שלא לדבר על האפשרות להביא מוהל אליהם הבייתה.

חוץ ממגבלות הכניסה הקפדניות בקוריאה, שמצריכות אישורים מיוחדים וחובת בידוד, מאז הלידה, רק ביום חמישי פתחו את השגרירות הישראלית, לאחר כמעט שבוע של חופשים בגלל חג השבועות וחג מקומי.

לפי אתר חב"ד און ליין, האפשרות הריאלית היחידה להספיק להגיע למקום שבו יש מוהל ואפשר להכנס למדינה בקלות, הייתה לטוס לפרנקפורט מרחק של 11 שעות טיסה ולהגיע לשם שעות בודדות לפני כניסת השבת.

המוהל הרב צבי גוטמן הוזעק, ונסע 7 שעות ברכב מוינה כדי למול את התינוק. משפחת השלוחים בפרנקפורט בראשות השליח הרב זלמן גורביץ׳ קיבלו את השלוחים בחמימות ודאגו לכל הפרטים הקשורים באירוח ובקיום הברית.

הנה פוסט נרגש שכתבה קרובת משפחה, אחת המשתתפות בשבת המרוממת: "הרב ליצמן וכל המשפחה (9 ילדים בלעה"ר) נמצאים כאן אצלינו בפרנקפורט. בשבת שעברה התינוק נולד ולא הצליחו בשום צורה להכניס לשם מוהל….

"הם הגיעו לכאן בערב שבת כולם, היתה לנו חוויה שלא מהעולם הזה. ברית בבית בהשתתפות מכובדת, מרגשת ולא נתפסת. לנו היתה שבת שלימה עם אליהו הנביא ועוד משפחה של צדיקים שאליהו הנביא לא יעזוב אותם כ"כ מהר…

"אני עדיין לא מצליחה להכניס את החוויה הזו למילים…. זה כלום ממה שבאמת היה…. המוהל היה הרב גוטמן מוינה הגיע גם בהתראה קצרה עם כל המשפחה, בקיצור, סיפורי הבעש"ט… רק עם מטוס ובלי אלכסי העגלון ומז'יבוז… עם שלוחים של הרבי שהעבירו לקהילה שלנו ולנו ולכל עם ישראל שיעור שלא ישכחו בחיים! אשרינו, אשריהם, אשרי העם שככה לו…"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו