המנוח מימין מלווה את הרבי מקוידינוב ברחובות וינה

ברוך דיין האמת: איש החסד מוינה נפטר לאחר יסורים קשים

המנוח הר''ר אבא שלום לויט ז''ל התגורר בוינה שבאוסטריה שם דאג להחזיק מוסדות תורה רבים, המנוח היה קשור לכ"ק האדמו"ר מקוידינוב שליט"א, שהיה מתאכסן בביתו במסעות הקודש לוינה. לפני ארבעים שנה חלה במחלה קשה וזכה לאריכות ימים למעלה מדרך הטבע

ברוך דיין האמת: מהקהילה החרדית בוינה שבאוסטריה מגיעה הידיעה המרה והמעציבה על פטירתו של הרב אבא שלום לויט ז"ל שהלך לעולמו לאחר יסורים קשים והוא בשנת התשעים ושמונה לחייו.

המנוח הר"ר אבא שלום לויט ז"ל נולד בעיר זאלושיץ שבפלין בחודש תמוז שנת תרפ"ג. בשנות השואה התגלגל במחנות במשך למעלה מחמש שנים, כשבין היתר שהה זמן ממושך במחנה מטהאוזן הידוע לשמצה, שם ראה את המות בעינים לא פעם ולא פעמיים, וממש בדרך נס ניצל ממות לחיים.

כל ימיו היה הרבה המנוח לספר על הזוועות שעבר במחנות ההשמדה והיה תמיד מודה להקב"ה על הניסים שעשה אתו, היה מתראיין רבות לכלי התקשורת הכלליים, היה מטיח את האמת בפני המראיינים הגויים ולא ניסה להתיפייף או לטייח את העובדות הנוראות.

לפני כארבעים שנה חלה קשות והרופאים נואשו מחייו, הם קבעו כי לא נותר לו זמן רב לחיות, ר' אבא שלום שמע, אך לא קיבל, הוא החליט להילחם על חייו ולא התייאש אף לא לרגע קטן, כך שרד עוד קרוב לארבעים שנה.

היה ידיד נפש של הגה"ח ר' יחיאל מיכל ארליך זצ"ל – אביו של יבלחט"א כ"ק האדמו"ר מקוידינוב שליט"א, כאשר רבות היו משתעשעים יחד בדברי הלכה ואגדה.

כמו כן המנוח היה קשור מאוד ליבלחט"א כ"ק האדמו"ר מקוידינוב שליט"א, שהיה מתאכסן בביתו במסעות הקודש לוינה. המנוח היה מתבטל בפני האדמו"ר שליט"א כחסיד ממש, והיה מרבה להתקשר להזכיר עצמו בקודש פנימה לטובה ולברכה.

זכה המנוח להיות מהתומכים הגדולים במוסדות קוידינוב, והיה שמח לשמוע על כל התפתחות במוסדות הקדושים. מכריו מספרים כי המנוח היה תמיד בשמחה ועם חיוך על הפנים, ידו היתה פשוטה לכל דבר מצוה ותמיד היה נענה בשמחה.

לפני מספר ימים חלה הידרדרות חמורה במצבו עד שאמש בשעות הלילה השיב הוא את נשמתו ליוצרה למגינת לב הותיר אחריו בת יחידה המתגוררת בוינה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו