צילום: Lawrence Purcell

ברוך דיין האמת: הגאון מאנגליה שהקים כולל ב'שערי חסד' נפטר לאחר מחלה קשה

המנוח הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל היה תלמיד חכם וגאון מופלא. לאחר נישואיו הוא עבר לאנגליה שם הוא החל להפריח את השממה הרוחנית והקים ישיבות לנוער שלא היה לו מקום ראוי ללמוד בו. בתקופה האחרונה חלה במחלה הקשה ל"ע ולאחר יסורים ממושכים הלילה הוא נפטר

ברוך דיין האמת: משכונת שערי חסד בירושלים מגיעה הבוקר (שלישי) הידיעה המרה והקשה על פטירתו של הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל אשר היה ממפיצי התורה והיראה במנצ'סטר שבאנגליה וראש כולל בשכונת שערי חסד בירושלים זאת לאחר יסורים קשים והוא בשנת התשעים לחייו.

המנוח הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל היה תלמיד חכם וגאון מופלא, כבר בהיותו נער צעיר הפליאו רבותיו בשבחו הגדול של הנער הצעיר ששלט כבר אז בסוגיות הש"ס הסבוכות.

בהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו הרבנית ע"ה בתו של הגאון רבי אליהו קושלבסקי זצ"ל, לאחר נישואיו הם עברו לאנגליה שם הוא החל להפריח את השממה הרוחנית והקים ישיבות לנוער שלא היה לו מקום ראוי ללמוד בו.

המנוח אף הקים בית מדרש במנצסט'ר שם הוא הפיץ תורה ויראה בקרב בני הקהילה אשר חיבבו והעריצו אותו עד למאוד. תלמידיו מספרים כי אצילותו ומידותיו הנאצלות היו לשם דבר של ממש.

לאחר פטירת רעייתו הוא נישא שוב והגיע להתגורר בשכונת שערי חסד בירושלים שם פתח כולל לאברכים והמשיך בהפצת התורה. בתקופה האחרונה חלה הגאון רבי ליפא רבינוביץ במחלה הקשה ל"ע ולאחר יסורים ממושכים הלילה השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

לפניות ולשליחת חומרים בנושא "ברוך דיין האמת" ניתן לשלוח לכותב השורות במייל: [email protected]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו