Yaakov Naumi/Flash90

פרסום ראשון: למרות ההתנגדות – השר דרעי מתכוון להעביר את סירקין לאלעד

החלטת השר היא בניגוד להחלטת ועדת הפנים שקראה לשר שלא לקבל את המלצות ועדת הגבולות. מדובר בבשורה של ממש עבור הציבור החרדי בשל העובדה שבאזור מתכננים לבנות כ-4,000 יח"ד ו"משולש העסקים" שיהווה עוגן כלכלי חשוב לעיר החרדית

גורם בכיר בסביבתו של שר הפנים אריה דרעי טוען כי השר החליט לקבל את המלצת ועדת הגבולות של משרד הפנים ולהעביר שטח הנמצא בין כפר סירקין ושכונותיה המזרחיות של העיר פתח תקווה – סירקין הקטנה, לטובת העיר אלעד. זאת בניגוד להמלצת חברי וועדת הפנים של הכנסת מכל הסיעות אשר העבירו קריאה לשר הפנים שלא לאמץ את ההמלצות של ועדת הגבולות. הגורם שמעורה בפרטים הוסיף שהשר דרעי צפוי להודיע על ההחלטה כבר בשבועיים הקרובים.

גורמים בעיריית אלעד אומרים בשיחה עם 'חדשות JDN' כי מדובר בבשורה של ממש עבור הציבור החרדי הסובל ממחסור חמור בדירות למגורים. על השטח הנמצא כיום בשטח השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון, מתכננים לבנות כ-4,000 יח"ד, זאת לצד "משולש העסקים" שעתיד לקום באזור ויכלול שטחי מסחר רבים שיהוו עוגן כלכלי חשוב לעיר החרדית.

אם אכן השר דרעי יחתום על העברת השטח לעיר אלעד, מדובר בהישג של ממש לראש העיר ישראל פורוש שנלחם בוועדת הפנים כדי לקדם את ההחלטה. בדיון בועדה שהתקיים לפני כשלושה שבועות התעמת פורוש עם ח"כ אליהו ברוכי ממפלגתו, יהדות התורה. ח"כ ברוכי דרש פתרונות תחבורה לאיזור לפני בניה, “חשוב לא לבנות כלום ב”סירקין דרום”, קודם כל צריך לפתור את הקריסה של התחבורה באיזור ולספק פתרונות מול החמרת הקריסה מהבניה בשטח מחנה סירקין. וצריך לשלב ידיים של כל הרשויות ולהחליט היכן כן לבנות אבל לא בסירקין דרום”.

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש שהופתע מעמדת עמיתו למפלגה ענה לו בתגובה: “עשית פאשלה היום (בהתנגדות. י.ב.), נדבר על זה אחר כך. אם הייתי הסגן של רמי (גרינברג. ראש העיר פ”ת. ח”ב) גם אני הייתי מתנגד ככה. רמי יודע להציק”. ח”כ ברוכי ענה לו בתגובה: “לא אמרתי לא להעביר לאלעד. אני נגד בניה בשטח הזה, לכולם. אמרתי שלא יבנו שם בכלל עד שייבחנו את כל נושא התשתיות תחבורה באיזור הזה”. פרוש: “אם כבר בונים אז….” ברוכי” “לא. שלא ייבנו שם!!” פרוש: “אם כבר בונים, אז שייתנו לחרדים כי יש להם פחות רכבים והעומס על התחבורה הוא פחות”.

ח"כ ברוכי הציג את עמדת המתנגדים לבניית אלפי יח"ד באיזור שסובל ממילא מעומס תחבורתי, בהם תושבי שכונות הדר גנים וגני הדר הסמוכות. גורמים המעורים בנושה אומרים הערב כי למעשה החלטת שר הפנים מתבקשת בשל העובדה שהצוות המקצועי במשרדו המליץ על העברת השטח לאלעד.

בבסיס החלטת וועדת הגבולות עמדה פנייה של עיריית אלעד משנת 2017 למשרד הפנים שבה ביקשה להרחיב את תחום שיפוטה ולהעביר לשטחה שטחים מחבל מודיעין ומשטח חסר מעמד מוניציפאלי, כמענה לגידול הצפוי בישוב. לאחר סבב דיונים ראשוני הציע מנהל התכנון לצרף לבחינה תא שטח נוסף בו קודמה בעבר תוכנית ותמ"ל באזור מושב כפר סירקין.

בחודש יוני השנה, החליטה וועדת הגבולות, שבראשה עמד גבריאל מימון, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים, להמליץ על העברת 2,230 דונם משטחי המועצה האזורית חבל מודיעין ועוד 874 דונם משטחי המועצה האזורית דרום השרון, ובכללם שטחים המעובדים בהווה ע"י חקלאי כפר סירקין, לעיר אלעד.

העימות של ישראל פרוש עם ח”כ ברוכי: "עשית פאשלה היום" • התמליל המלא

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פייק ניוז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו