אילוסטרציה

בניגוד להנחיות: גרינברג הורה לסגור את 'בית יעקב' ועורר את זעמם של ההורים

עשרות תלמידות הגיעו הבוקר לבית הספר במרכז פתח תקווה ונתקלו בראש העיר מלווה במאבטחים שחוסמים את הכניסה לבית הספר. ההורים הזמינו למקום משטרה בטענה כי הוא פועל בניגוד לחוק וכי אין לו סמכות להחליט על סגירת בית הספר. עיריית פ"ת: "מתואמים עם הגורמים הרלוונטיים"

עיריית פתח תקווה הודיעה הבוקר (ראשון) כי בית הספר 'בית יעקב' ברחוב סעדיה גאון במרכז העיר פתח תקווה יסגר לחמישה ימים, החל מהיום ועד יום שישי השבוע, זאת בשל זינוק התחלואה בקרב התלמידות, וכדי למנוע התפרצות תחלואה המונית. הורי התלמידות הופתעו לשמוע על סגירת בית הספר וטענו כי הצעד נעשה בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

עשרות תלמידות הגיעו הבוקר לבית הספר ונתקלו בראש העיר, רמי גרינברג, כשהוא מלווה במאבטחים החוסמים את הכניסה לבית הספר. ההורים הזמינו למקום משטרה בטענה כי הוא פועל בניגוד לחוק וכי אין לו סמכות להחליט על סגירת בית הספר, ואף כינו אותו "בריון" וצעקו "בושה למשטרת פתח תקווה".

בהודעת העירייה נכתב כי "מדובר בצעד אמיץ של ראש העיר, שהחליט על סמך הנתונים האפידמיולוגים והמלצת גורמי המקצוע – לסגור את המוסד שלומדות בו מעל ל-1,000 תלמידות, כדי למנוע התפרצות המונית שלא ניתנת לשליטה", אולם נראה שגרינברג היה אמיץ על חשבון עבודתם של ההורים שנאלצו להישאר עם הילדות בבית.

בהודעת העירייה לא הסתירו את העובדה שהם פועלים בניגוד לחוק, "יוזכר, כי בהחלטת הממשלה על הטלת הסגר, הוחלט על סגירת מוסדות החינוך, ורק בשל גחמות פוליטיות שבינן לבין הדאגה לבריאות הציבור אין מאומה, החליטה ועדת החינוך לבטל את החלטת הממשלה, ונפתחו מוסדות החינוך בעקבות כך".

הורה זועם אומר ל'חרשות JDN': "גרינברג החליט לסגור את הבית ספר החרדי בניגוד להנחיות של הרמזור ובניגוד להנחיות משרד החינוך, זה פשוט אבסורד", עוד הוא אומר כי "מדובר זה בבית ספר של מעל 1000 ילדות וראש העיר סוגר אותו בלי הודעה מוקדמת, פשוט מקומם, במי הוא נלחם? בהורים שלא יכולים לעבוד?".

רמי גרינברג אמר כי "מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים – להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור".

בתגובה לטענות ההורים שהצעד שנקטה העירייה אינו לפי ההנחיות, אומרים בעיריית פתח תקווה ל'חדשות JDN' כי "הרשות מתואמת עם כל הגורמים הרלוונטיים כולל משרד הבריאות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו