הדמיה של התחנה המרכזית בבני ברק. הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים

גבעת שמואל נגד פתרון התחבורה לב"ב: "גשר קוקה קולה יהפוך לפקק של המדינה"

ראש עיריית גבעת שמואל נגד התוכנית החדשה להקמת מסוף אוטובוסים בקרבת מחלף גבעת שמואל (גשר קוקה קולה), "משרד התחבורה לא מקצועי. הדברים התקבלו פה כהחלטות פוליטיות - אנחנו מתכוננים להגיש ערר למועצה הארצית. אנחנו חושבים שזה בכייה לדורות. לכל התושבים בארץ"

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, תוקף בחריפות את משרד התחבורה שעקבות מסוף האוטובוסים החדש שצפוי להיבנות בצמוד לכביש 4 ולמפעל קוקה קולה בבני ברק. מדובר בפרויקט שייבנה על שטח של 12.3 דונם שייעודו היה עד לאחרונה ציבורי (מתחם סמינר כהנא).

בראיון לעיתון 'גלובס' תקף ברודני את התוכנית, "רוצים לבנות תחנה מרכזית על הגשר. משתמשים בגשר כדי לעשות פניות ימינה ושמאלה. זה אומר שבין הרמזורים שקיימים היום, על הגשר עצמו, מייצרים עוד צומת. הצומת תגרום לכך שהגשר הזה יהיה כל כך פקוק שאי אפשר יהיה להשתמש בו". לדבריו, "גם האוטובוסים לא יוכלו להשתמש בו. זה פשוט חוכמת חלם. משרד התחבורה לא מקצועי. הדברים התקבלו פה כהחלטות פוליטיות. אין אדם מקצועי אחד שטוען שהמסוף הזה יכול לעבוד".

ראש העיר סיפר על המהלכים שנקט על מת לעצור את הפרויקט ועל מה שעוד מתכנן,"התנגדנו בכל כוחנו מול מחוז תל אביב, אבל לצערנו, משרד התחבורה הטעה את המחוז". לדבריו, "אנחנו מתכוננים להגיש ערר למועצה הארצית. אנחנו חושבים שזה בכייה לדורות. לכל התושבים בארץ. זה הולך להיות הפקק של המדינה".

לפי התוכנית, אותה מובילה עיריית בני ברק יחד עם משרד התחבורה, בשטח עליו ממקום כיום סמינר כהנא ייבנה מבנה בן שלוש קומות בשטח של 12.25 אלף מ"ר, כאשר קומת הקרקע תכלול מסחר ומשרדים ובשאר הבניין יפעל מסוף אוטובוסים שיחובר בהמשך לקו המטרו M2 שאמור לעבור בקרבת מקום. המסוף נועד לשפר ולהנגיש את התחבורה הציבורית לטובת המשתמשים ולהוציא את תנועת האוטובוסים הבין-עירוניים מלב העיר.

על פי התכנון, הכניסה למתחם תהיה באמצעות רמפת גישה שתצא מגשר קוקה קולה ותאפשר לאוטובוסים הרבים הבאים מכיוון דרום לעבור דרך גבעת שמואל ולהיכנס לתחנה ישירות מהגשר מבלי לעבור בעיר בני ברק. בנוסף, על מנת להקל את כניסת האוטובוסים לתחנה, מבקשים המתכננים לאשר צמצום של נתיב נסיעה אחד (מתוך שניים) על גשר קוקה קולה העמוס בלאו הכי ולהפוך אותו לנתיב תחבורה ציבורית.

יצוין כי הוועדה המחוזית תל אביב, דחתה את כל ההתנגדויות שהוגשו לפרויקט. מעיריית בני ברק נמסר ל'גלובס': "בני ברק מתמודדת מזה שנים ארוכות עם כאוס תחבורתי חריג ובלתי ניתן להכלה בכל היבט, נתון המשפיע באופן יומיומי גם על הכניסות לערים הסמוכות והתנועה אליהן ומהן. לאורך השנים, תובע משרד התחבורה שינוי כוללני ותוכנית אב מסודרת בנושא, כשדרישת היסוד הינה – הקמת מסופי תחבורה בעיר והפסקת התופעה החריגה שבה למעלה מ-1,500 (!) אוטובוסים חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה מידי יום בטור אינסופי מתמשך".

"הקמת המסוף, הינה עבודת מטה מורכבת שנעשתה בעבודה משותפת עם משרד התחבורה, שלאחר מיפוי צרכים ובחינת חלופת, קידם את התוכנית דווקא בנקודה זו, ממכלול שיקולים כאשר הבולט שבהן כהנחת יסוד הוא, שהנגישות לערוצי התנועה המרכזיים תמנע בוודאות גודש תנועה במרחב העירוני של בני ברק וסביבתה ובכלל זה גבעת שמואל, ותמנע סבל לרבבות תושבים כפי שהמצב כיום. יחד עם זאת, זכות הערעור קיימת, ובוודאי תוכל כל אחת מהרשויות השכנות להשמיע את דעתה בנושא ולהציג התנגדויות לתוכנית שכאמור בנויה משלביה הראשוניים ולכל אורכה – בעבודת מטה מהודקת עם גורמי התכנון במשרד התחבורה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו