"הכול החל בחג הפורים": הילדים המיוחדים חיברו את שיר הקורונה

ההורים והילדים הביעו תקווה שהשיר מסכם תקופה שלא תשוב עוד וכי הגל השני שהחל לצבור תאוצה בימים האחרונים, לא טומן בחובו החלטות קשות של הממשלה בנוגע לחינוך המיוחד

רגע לפני הגל השני, הילדים המיוחדים חרדים עוד מהגל הראשון שהותיר אותם תקופה ארוכה בבית ובחרו לבטא את תחושותיהם בשיר שחיברו למנגינה 'אבא מלך העולם'. במילותיהם מעבירים לנו הילדים את החוויה הקשה של הקורונה כפי שהיא נראית דרך עולמם שלהם.

נקודת הציון שלהם היא חג הפורים שבו החלה הדבקה משמעותית, שהובילה בסופו של יום להחלטה על סגר שכללה בפעם הראשונה בתולדות המדינה השבתה של החינוך המיוחד: 'הכול החל בחג הפורים…. כתבו הילדים ובסוף הפסיקו הלימודים ולמדנו במחשבים'. את מילות השיר כתבו ילדי בית הספר לחינוך מיוחד מש"י בהתאמה למנגינה של 'אבא מלך העולם'.

מתנדבי "עזר לחיים' בראשות הרב נתן צישינסקי העבירו את המילים היפות לזמר דובלה פרידמן שעשה מקצה שיפורים למילים כדי שיתאימו באופן מלא למנגינה לאחר השלמת המלאכה נשכר על ידי 'עזר לחיים' אולפן הקלטות שבו הקליט פרידמן את השיר שהפך ליצירה מרגשת. היצירה הועברה בדיסק להורים והילדים הנרגשים שהתרגשו ביחד לשמוע איך המילים שכתבו הפכו לשיר מלא חן.

ההורים והילדים הביעו תקווה שהשיר מסכם תקופה שלא תשוב עוד וכי הגל השני שהחל לצבור תאוצה בימים האחרונים, לא טומן בחובו החלטות קשות של הממשלה בנוגע לחינוך המיוחד, החלטות שעלולות להיות להם השלכות קשות על התקדמותם של הילדים שנפגעה מאוד בגל הראשון של הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו