גנץ: "נתניהו חושב שהוא מלך וכולם נתינים – איבד את הלגיטימציה שלו"

יו"ר כחול לבן התחייב בראיון כי לא יבטלו את הרוטציה: "אנחנו מכבדים הסכמים, זה יתרון שלנו, לא חולשה". על חוסר הניסיון שלו אמר: "13 שנים אנשים מתים בבתי חולים - אלה אותן שנים שאיש עם כל כך הרבה ניסיון מוביל את המדינה"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הבוקר (חמישי) ב'כאן רשת ב' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מרגיש שהוא "מלך" וכולם מסביבו "נתינים". גנץ אמר כי נתניהו סיים את תפקידו ההיסטורי וכי חלה הידרדרות וההסתאבות ב-13 השנים שלו בשלטון, תוך שהוא מתייחס לדיווח על עסקה שקיים בן דודו נתן מיליקובסקי עם לוב. יו"ר כחול לבן גם דחה את הדיווח על פגישותיו עם פסיכולוגית.

"אני לא שונא אותו אבל הוא את תפקידו ההיסטורי במדינת ישראל סיים. כשאתה יושב 13 שנה, אתה חושב שאתה באמת מלך, כולם נתינים. אני אינני ראש ממשלה, אני גם אינני ראש ממשלה 13 שנים. 13 שנה שאנשים מתים בבתי חולים ממחלות זיהומיות ולא מתפתחת פה מערכת בריאותית כמו שצריך. אלה אותן 13 שנים שאיש עם כל כך הרבה ניסיון מוביל את המדינה", אמר גנץ בריאיון בתגובה להאשמות שאין לו את הניסיון הדרוש כדי לנהל מדינה.

בתגובה לכך שהוקלט אומר שהוא יישב עם נתניהו אמר: "אני חוזר ומסביר שחלו התפתחויות – דברים מתגלים, למשל פרשת הצוללות – דבר שיכול לסכן את המדינה. לא נשב עם נתניהו – הכל ספינים ושקרים. אני, בני גנץ, לא אשב עם נתניהו. הוא סיים את תפקידו ההיסטורי. מדובר בבן אדם שאיבד את הלגיטימציה שלו. אני, בני גנץ, לא אשב עם נתניהו. הוא צריך לעמוד לדין, מקווה שייצא בסדר".

על החזרת גופתו של זכריה באומל אמר יו"ר כחול לבן: "חזרתו של זכריה באומל דבר כאוב אבל דבר משמח. תמיד חתרנו להביא את הנעדרים הביתה", אמר גנץ. "אני כואב עם משפחתו ומאחל לה לסגור מעגל משנה, כי מעגל הכאב יימשך. יש לנו מחויבות לכל הנעדרים, נחבק את המשפחה ונהיה איתם בלבנו כל הזמן". על עיתוי הפרסום אמר: "גם אם היה אפשר לתזמן זאת אחרת, זה לא משנה".

בהמשך התייחס גנץ לכך שאמר ש"נתניהו הוא רודן", ואמר: "הכול דמוקרטי והכול חוקי ולכן אמרתי בהתפתחות, מה אנחנו רואים במקומות אחרים? אנשים מסדרים לעצמם סידורים והגנות, מחר בבוקר רה"מ ייקח את החברים שלו ויחתום על חוקים שיהפכו אותו לחסין. הוא גם מכניס את הכהניסטים לכנסת".

"לא קיבלנו 50 מיליון שקל," אמר גנץ בתגובה להתקפת נתניהו בעניין דוח המבקר על חברתו לשעבר "הממד החמישי". "ביבי מעלה את זה כדי להסתיר את ההישגים העסקיים. מעולם לא קיבלנו שום דבר ותשימו לב איזה חוסר היגיון יש בהאשמה הזאת. אם היינו מקבלים 50 מיליון שקל לא היינו סוגרים את פעילות החברה". גנץ חזר על הדרישה לבדוק את ענייניו הכספיים של נתניהו בפרשת הצוללות: "לא להתייעץ עם הגופים האמונים על כך במערכת הביטחון יכול להביא לפגיעה בביטחון המדינה".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס בביטול לסקר הארץ, לפיו הליכוד מוביל על כחול לבן והפער של גוש הימין הולך וגדל. "היצור שבראנו הוא יצור מצוין הוא מייצג את כל קצוות החברה הישראלית. ראיתי את הסקרים, כמו שאמרנו לאורך הדרך אנחנו לא נרתעים כשהסקר יורד. שמעת מה נתניהו אומר בהקלטות, אנחנו הולכים להיות הכי גדולים ואני משוכנע שעוד נראה הפתעות. בכל הרשימה שאמרת עוד יצוצו סקרים". על הרוטציה עם יאיר לפיד אמר: "נראה שאנחנו מכבדים ונראה למדינה איך לעבוד אחרת, בלי ספינים. הוא איש עם ניסיון ויהיה ראש ממשלה מצוין".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו