נתניהו במתקפה על גנץ: "תתבייש, בזמן הלוויה עשית פוליטיקה" • צפו

ראש הממשלה במתקפה על הרמיזה כי עשה "סיבוב פוליטי" על המבצע להחזרתו של זכריה באומל הי"ד: "אחרי צוק איתן מצאת את הזמן. מצאת את הזמן ללכת לטקס ישראלי-פלסטיני לזכר הרוגי המבצע ובהם 1000 מחבלי חמאס. תתבייש לך"

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שב ותקף היום את יו"ר כחול לבן בני גנץ על רקע הרמיזות והאמירות כי עיתוי הפרסום של המבצע להחזרת גופתו של זכריה באומל הי"ד נבע משיקולים פוליטיים. "בני גנץ, תתבייש לך", אמר נתניהו בסרטון שפורסם היום, "אתה האשמת את צה"ל שהוא עושה ספין פוליטי על הפעולה הקדושה של הבאת חלל צה"ל לקבר ישראל. פגעת בקודשי ישראל".

עוד הוסיף נתניהו ואמר, "אני טסתי בבוקר למוסקבה, הודיתי לנשיא פוטין על עזרתו בהשבת החייל, ואחר כך עשיתי הכל כדי לחזור לארץ מייד ולהשתתף בהלוויה. אתה אפילו לא טרחת להגיע. בזמן הלוויה עשית פוליטיקה. לא מצאת את הזמן לבוא להלוויה של חייל צה"ל, גיבור ישראל. אבל אחרי צוק איתן כן מצאת את הזמן. מצאת את הזמן ללכת לטקס ישראלי-פלסטיני לזכר הרוגי המבצע ובהם 1000 מחבלי חמאס. בני גנץ, תתבייש לך".

המתקפה של נתניהו באה בעקבות אמירתו של גנץ אתמול בראיון בגלי צה"ל על עיתוי החזרת גופתו של זכריה באומל, מנעדרי קרב סולטאן יעקוב, גנץ אמר: "אני שמח שנתניהו עושה סיבוב פוליטי, אבל אני יותר שמח שזכריה באומל חזר לקבר ישראל ולמשפחתו". אתמול הגיב נתניהו לרמיזה של גנץ וכתב בטוויטר: "בני גנץ, תתבייש על כך שהאשמת את צה״ל ואותי בשיקולים פוליטיים בהשבתו של חיילנו זכריה באומל ז״ל לקבר ישראל. אל תתנצל בפניי, תתנצל בפני עם ישראל".

בתוך כך, בראיון ל'מעריב' שפורסם היום התייחס בין היתר לאירועים של השבועיים האחרונים, וביניהם ההצהרה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה אמריקאית בריבונות ישראלית בגולן ומעורבות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהחזרת גופתו של זכריה באומל ז"ל לקבורה בישראל. כשנשאל אם לדעתו טראמפ ופוטין מנסים לעזור לראש הממשלה בנימין נתניהו להיבחר שוב, ענה גנץ: "אפשר לחשוב כך. אני מקווה שזה לא המקרה ".

על כך הגיב היום נתניהו וכתב: "גנץ, נפלת על הראש? איך אתה מעז לפגוע במערכות היחסים האסטרטגיות למדינת ישראל שטיפחתי במשך שנים עם מנהיגי שתי המעצמות הגדולות בעולם – למען מדינת ישראל, למען הכרה בגולן ובירושלים, שימור הפעולה הצבאי שלנו והחזרת חיילנו. ובשביל מה? בשביל הפוליטיקה הקטנה שלך. שוב הפגנת שיקול דעת לקוי, כמו שתמכת בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. איך תעבוד עם מנהיגי שתי המעצמות הגדולות בעולם לאחר שלאורך כל הבחירות אתה תוקף אותם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו