Yonatan Sindel/Flash90

הדיל שנתניהו יציע: ריבונות ביו"ש תמורת חסינות משפטית

דיווח: ראש הממשלה צפוי להציע למפלגות הימין להעניק לו חסינות מלאה בתמורה להחלת ריבונות ביהודה ושומרון והכרה אמריקנית בכך. ההצעה תתממש לאחר ש'עסקת המאה' תרד מהפרק בעקבות סירוב הפלסטינים. עוד דווח: נתניהו מכיר את כל פרטי העסקה

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד צפוי לפנות לשותפות האפשריות שלו מימין לאחר הבחירות ולהציע להן עסקה שתכלול סיפוח יהודה ושומרון וכן הכרה אמריקנית בריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון, בתמורה לרשת ביטחון נגד העמדתו לדין. כך נחשף הערב ב'חדשות 12'

על פי הדיווח של דנה ויס, ההצעה של נתניהו צפויה להגיע על רקע החשש מימין מפרסום תוכנית המאה של נשיא ארה"ב טראמפ וממשלו. אלא שנתניהו, כך על פי הדיווח, שותף מלא בגיבושה, מודע לפרטיה בבית הלבן לא צפויים להכשיל אותו עם הפתעות שאינו מודע להן ותדחוף אותו לממשלת אחדות או תקשה עליו להקים קואליציית ימין.

התוכנית, שנדחתה כדי לא להפריע למהלך הבחירות, היא לא צפויה להתפרסם במהלך המשאים ומתנים הקואליציוניים. רק לאחר המו"מ, נתניהו עשוי לפנות לראשי אותן מפלגות ולהגיד להם שישראל תסכים לקבל את התוכנית, הפלסטינים בתורם יסרבו – ואז האמריקנים יכירו בריבונות הישראלית בגושי ההתנחלויות.

העסקה שנתניהו עשוי להציע לשותפות מימן תהיה "חסינות תמורת ריבונות", כלומר שכדאי להם להשאיר אותו בכיסא ובמילים אחרות תנו לי רשת ביטחון מפני צעדים משפטיים ואני אתן לכם ריבונות. או במילים אחרות, אם יסייעו לו שלא לעמוד לדין בשלושת התיקים שבהם הוא חשוד – הוא יתן להם בתמורה את הצעד ההיסטורי של הכרה אמריקנית בגושי ההתיישבות.

בתוך כך, ב'חדשות 13' צוטט גוםר בכיר בבית הלבן שאמר הערב כי תוכנית השלום האמריקנית תוצג עד אמצע חודש יוני. עם זאת, נמסר כי המועד המדויק להצגת "תוכנית המאה" יושפע מתוצאות הבחירות והרכב הממשלה החדשה. גם כמו כן, המועד ייקבע גם בהתחשב לחג הפסח והרמדאן וגם בימים לאומיים של שני הצדדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו