Abed Rahim Khatib/Flash90

"אם החמאס היה יכול, הם היו בוחרים את נתניהו"

בעולם הערבי שמחו על תוצאות הבחירות: "היו קצת גילויי שמחה - במדינות המפרץ, בסעודיה ובחריין. נתניהו הוא זה שהוציא מהארון את המלחמה באיראן". ברשות קצת פחות: "יש ייאוש של הפלסטינים". וערביי ישראל? "זה היה הצבעת מחאה ברגליים"

הפרשן לענייני ערבים צביקה יחזקלי מספק הצצה מעניינת להסתכלות של העולם הערבי על תוצרות הבחירות בישראל, "העולם משתנה, הייתי אומר שהיו קצת גילויי שמחה – במדינות המפרץ, בסעודיה ובחריין. נתניהו הוא זה שהוציא מהארון את המלחמה באיראן, ואמר שיש לנו מדינות ערב שרוצות לשתף איתנו פעולה, ואין להן בעיה עם זה. תסתכל על בן סלמן, מי הציל אותו בפרשת חשוקג'י? נתניהו, ששינה בבית הלבן את גזר הדין שלו".

בראיון ל'103' אומר יחזקלי כי גם ארגון הטרור חמאס מרוצה, "חמאס מבחינתם העמדה היא שזה לא משנה להם, ואם הם היו יכולים לבחור, הם היו בוחרים את נתניהו כי הוא נוח להם הם מרוצים כי מה שהיה הוא מה שיהיה, לא מגיע מישהו שינטרל להם את הכוח, מבחינתם זה נוח".

"היו תקופות שברשות הפלסטינית ניסו לדחוף את מחנה השלום, הדובר של הרש"פ אמר כל מי שהוא לא נתניהו טוב לנו. אבל יש יאוש, מנתניהו וטראמפ. יש ייאוש של הפלסטינים, הוא גם כתוצאה מנתניהו, אבל גם כתוצאה מטראמפ שהמית עליהם אסון לשירותו של נתניהו. מבחינת הפלסטינים, השמיים שלהם קודרים לעוד שנתיים, לא משנה מי יהיה פה, בטח שזה עם נתניהו אז זה יהיה עוד יותר".

על ערביי ישראל הוא אומר, "תראה את הקשר הישיר בין אחוזי ההצבעה הנמוכים בתחילת היום של ערביי ישראל, לבין זה שהפלסטינים כבר לא דוחפים מועמד בישראל. מבחינת ערביי ישראל זה היה הצבעת מחאה ברגליים, הם אומרים למנהיגים שלהם: קצנו בכל האגנגות הפלסטיניות, אנחנו רוצים שתטפלו בנו. גם את זה צריך לראות, כך שהתגובות מעורבות, אבל הפלסטינים המפסידים הגדולים ביותר", כך יחזקלי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו