"אבו מאזן מוכן לפגוש את נתניהו ללא תנאים – אם מוסקבה תארח"

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר כי "אבו מאזן מוכן לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא תנאים מוקדמים, אם מוסקבה תארח פגישה זו". הוא הוסיף: "פלסטין תדחה כל הצעה להסדר ישראלי-פלסטיני, שאינו כולל עצמאות מדינת פלסטין"

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר כי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא תנאים מוקדמים, במידה שהרוסים ייזמו מפגש כזה. את הדברים אמר אל-מלאכי אתמול (שני), בריאיון לסוכנות הידיעות ספוטניק, והוסיף כי אבו מאזן צפוי לבקר במוסקווה בעוד כחודשיים.

אל-מאלכי התייחס גם לתוכנית השלום המתגבשת ע"י הממשל האמריקני: "אנו דוחים כל הצעה ליישוב הסכסוך שאינה כוללת הכרה בעצמאותה של מדינה פלסטינית". אל-מאלכי הוסיף כי "במידה ונתניהו יחליט לספח את הגדה המערבית – הרשות הפלסטינית תדרוש תגובה כוללת בקרב הקהילה הבין-לאומית". לדבריו, "במצב כזה נתניהו יצטרך להתמודד עם מיליוני פלסטינים".

בהתייחסו לפרסומים בנוגע לתוכנית השלום של טראמפ אמר עוד, שר החוץ הפלסטיני כי הפלסטינים לא יקבלו פתרון לסכסוך שאינו כולל מדינה פלסטינית עצמאית. אל-מאלכי גם אישר את הדיווחים, לפיהם הפלסטינים פנו לבית הדין הבינלאומי בהאג, על מנת שידון ב"איומים האמריקנים" והמעשים שמבצעת ישראל.

אתמול דווח כי התוכנית האמריקאית של הנשיא דונלד טראמפ ל"עסקת המאה" בין ישראל לפלסטינים לא תכלול מדינה פלסטינית ריבונית, כך לפי פרסום ב"וושינגטון פוסט". לפי גורמים ששוחחו עם צוותו של יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, שמוביל את התוכנית, ההצעה האמריקאית צפויה לכלול הכרה מצד מדינות ערביות בישראל וקבלת הסטטוס קוו לגבי אוטונומיה פלסטינית, בניגוד למדינה ריבונית.

"המוח" מאחורי התכנית, שפרטיה הרשמיים עדיין נשמרים בסוד, הוא חתנו ויועצו המיוחד של טראמפ ג'ארד קושנר שעבד עליה בשנתיים האחרונות מאז כניסתו לתפקיד. טראמפ סיפר למקורביו שב"עסקת המאה" שלו הוא רוצה להפריך את הגישה המסורתית לגבי האופן שבו פותרים משבר, אולם בשונה לדיפלומטיה הפרסונלית והבלתי שגרתית עם צפון קוריאה, טראמפ הטיל את עיקר המאמצים על חתנו.

גורמים ערביים המעורים בהצעתו של קושנר אמרו כי הוא לא חשף בפניהם אף פרט, אך אמר שהתכנית תכלול פיתוח הזדמנויות כלכליות עבור הפלסטינים ותעגן את השליטה הישראלית בגדה המערבית. לפי אנשים ששוחחו עם צוותו של קושנר, התכנית תכלול פיתוח כלכלי עבור הפלסטינים לצד הכרה במדינת ישראל, שמנגד תכיר ב"אוטונומיה" – ולא ב"ריבונות" פלסטינית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו: אבו מאזן. מה יש לי לפגוש אותך אם אתה לא מקבל את העקרון של ההסכם הכרה ריבונית אך לא מדינה. מה אני משועמם? ראש ערבי לך תבין אותו…

בדיוק מה שבנימין נתניהו אמר שהוא רוצה להביא אותו לידי מצב שהוא עכשיו והצליח להביא את אבו הנחש הזה לכך.
אם בנימין נתינהו ישמע להצעה (חחחח ללא תנאים אלק) שלו אז בנימין נתניהו יכשל .
אנחנו צריכם לעמוד על שני רגליים לא לפחד זהו נגמרה הגלות.
גאולה עכשיו.

לא הבנתי. הוא מוכן לפגוש את נתניהו "ללא תנאים" "רק" אם זה יהיה במוסקבה. זה לא תנאי מוקדם???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו