דעא"ש נטל אחריות על הטבח בסרי לנקה: מניין ההרוגים עלה ל-321

ארגון הטרור לקח אחריות על מתקפת הטרור "נגד הנוצרים", למרות שהרשויות האשימו ארגוני טרור מוסלמים מקומיים ברצח 321 איש ופציעת כ-500. בכיר בממשלה אמר כי מהחקירות עולה שהמתקפה היא "תגובה לטבח במסגדים בניו זילנד"

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על מתקפת הטרור בסרי לנקה – כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות של הארגון הקיצוני, אעמאק. זאת, יומיים אחרי שרשרת הפיגועים בכנסיות ובמלונות שזעזעו את מדינת האי שבאוקיינוס ההודי, וגבו את חייהם של לפחות 321 איש. הארגון לא סיפק הוכחות לכך שאנשיו אכן אחראים למתקפה הקשה, אך טען כי "מבצעי המתקפה שמטרותיה היו אזרחי מדינות החברות בקואליציה ונוצרים בסרי לנקה הם לוחמי המדינה האסאלמית".

בשנים האחרונות, על רקע המצוקה שאליה נקלע ובניסיון להפגין כוח, נטל דאעש אחריות לכמה פיגועים שלא ברור עד כמה באמת היה לו קשר אליהם, אולם במקרה של מתקפת הטרור בסרי לנקה, שהייתה מתוחכמת והצריכה מיומנות רבה, הדגישו מומחים בינלאומיים כי טביעות אצבעותיו של דאעש ניכרות בה.

מעט לפני נטילת האחריות חשפה המשטרה שמהחקירה עולה כי המחבלים המתאבדים שהתפוצצו בבית המלון קינגסבורי – הם שני אחים. על פי שר ההגנה במדינה, רוואן וויג'וודרנה, המתקפה הוצאה לפועל כתגובה לטבח שאירע בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ שבניו זילנד בחודש מרץ. במתקפת הירי בניו זילנד נרצחו 50 בני אדם. בתוך כך, מספר הקורבנות במתקפה הגיע ל-321, מתוכם 45 הם ילדים.

מוקדם יותר היום פורסם תיעוד ממצלמות אבטחה המראה את דרכו של המחבל שביצע את הפיגוע בכנסיית סיינט סבסטיאן בסרי לנקה, שבה נרצחו לפחות 110 בני אדם מתוך 310 ההרוגים במתקפת הפיגועים כולה. המחבל מתועד כשהוא נושא על גבו תיק גב גדול, ונכנס לאולם התפילה רגעים ספורים לפני שהתפוצץ. בתוך כך, משטרת סרי לנקה מחזיקה באזרח סורי לטובת תשאול בנוגע לפיגועים.

לפי דובר הצבא, סומיט אטפאטו, שישה מחבלים מתאבדים השתתפו בפיצוצים שהתרחשו בתוך 20 דקות. המשטרה המקומית מסרה הבוקר כי נעצרו עד כה 40 חשודים במעורבות באירועים. הרשויות במדינה הטילו אתמול על ארגון אסלאמי מקומי “שהסתייע ברשת בינלאומית” את האחריות למתקפת הטרור. הממשלה גם הודתה כי כוחות הביטחון כשלו כאשר לא פעלו, אף שהתקבלה לפני שבועיים התרעה על פיגועים אפשריים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו