Mendy Hechtman/FLASH90

הנשיא טראמפ על הירי בקליפורניה: "פשע שנאה. נדאג לטפל בפוגעים"

הנשיא האמריקני עודכן על הפיגוע ואמר כי: "אנחנו מכבדים את האנשים מקליפורניה, ואני מוסר את תנחומיי הכנים לנפגעים". השגריר דנון: "המילים, המפגנים והקריקטורות הופכים ליריות נגד מתפללים". שר התפוצות: "דם יהודי נשפך באחד הימים הקדושים ביותר"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן הערב בפרטי פיגוע הירי בבית הכנסת של חב"ד בקליפורניה בו נהרגה אישה אחת ושלושה נוספים נפצעו. "לפי העדכונים האחרונים שקיבלתי מדובר בפשע שנאה. אנחנו מכבדים את האנשים מקליפורניה, ואני מוסר את תנחומיי הכנים לנפגעים. נדאג לטפל בפוגעים. מברך את כוחות הביטחון על התנהלותם באירוע", מסר טראמפ.

הסנאטורית הדמוקרטית מקליפורניה, קמלה האריס, המתמודדת בפריימריז של המפלגה לנשיאות, אמרה כי היא מוטרדת מהדיווחים ועוקבת אחרי ההתפתחויות. אלכסנדרה אוקסיו-קורטז, חברת הקונגרס הדמוקרטית מטעם מדינת ניו יורק, צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "שבורת לב לשמוע על הירי בבית הכנסת בסן דייגו, במיוחד ביום האחרון של פסח. יש לנו האחריות לאהוב ולהגן על שכנינו. ככל שהסנאט מתעכב בהצבעה על חוק בדיקת הרקע לאדם המבקש רישיון ירי, כך נעמיד יותר אמריקנים בסכנה".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הגיב לירי אמר כי "המילים, המפגנים והקריקטורות הופכים ליריות נגד מתפללים בבתי כנסת. מחלת האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה ולגבות קורבנות. זו השעה לפעולה, למלחמה נחושה ולא לגינויים רפים שמאפשרים לכוחות השנאה להחיות תקופות חשוכות בהיסטוריה".

שר התפוצות, נפתלי בנט מסר כי, "אני עוקב בדאגה עמוקה אחר האירועים הטראגיים בקליפורניה, כאשר שוב דם יהודי נשפך באחד הימים הקדושים ביותר שלנו, דווקא במקום של תפילה. גם לנוכח הטרור והשנאה, שוב אנו שומעים דיווחים על אומץ יוצא דופן, שכן רב הקהילה – שנפצע בעצמו – ביקש להגן על המתפללים מפני היורה האכזרי.

"כל המבקשים לפגוע בעם היהודי צריכים להבין – אנחנו עם חזק ומאוחד ולעולם לא נובס על ידי שנאה. ישראל עומדת לצד אחינו ואחיותינו באמריקה, ולצד העם האמריקני כולו נגד הטרור. המחשבות והתפילות שלנו עם הפצועים ועם הקהילה היהודית כולה. אני רוצה להודות למשטרה המקומית ולכוחות הביטחון, שנראה כי הגיבו במהירות ובמקצועיות כדי למנוע טרגדיה חמורה יותר״, כך בנט.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר בעקבות הירי כי "ההתקפה האנטישמית על בית הכנסת בעיירה פוויי היא איומה ומדאיגה. אנו בסוכנות היהודית עוקבים בדאגה אחר הדיווחים, מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ומבכים את אבדן החיים". עוד כתב כי "התקפה על כל מי שמתפלל בבית תפילה היא בלתי מוסרית בעליל ויש להיאבק כנגד התופעה הזו בכל החומרה בכל מקום בתבל".

ממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, מסר כי "ארצות הברית סובלת מעלייה חמורה באנטישמיות, בהסתה ובאלימות. ביטויים ורמיזות אנטישמיות מצד התקשורת, התבטאויות של פוליטיקאים, התעוררותן של קבוצות ימין קיצוני כמו שמאל קיצוני סוללים את הדרך לרצח יהודים בחג החירות – חג הפסח, בבית הכנסת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו