Noam Revkin Fenton/Flash90

הכנסת החדשה יוצאת לדרך: 49 ח"כים חדשים יושבעו, לא תהיה מוזיקה

מחר יתכנסו חברי הכנסת לטקס השבעה חגיגי, ויבחרו בין השאר את יו"ר הכנסת הבא. יאיר לפיד הודיע כי הוא תומך באדלשטיין וזכה למתקפה ממרצ. על הדרך: הח"כית שביקשה להחליף כסא, המוזיקה שלא תהיה והוועדה המסדרת שכבר הוקמה • כל הפרטים

שלושה שבועות אחרי הבחירות, מחר יושבעו חברי הכנסת העתידים לקחת חלק בכנסת ישראל העשרים ואחת במספר, במהלך ההשבעה יושבעו כארבעים ותשעה חברי כנסת חדשים כאשר רובם ממפלגת 'כחול לבן', כמו כן יצהירו אמונים גם שישה עשר חברי הכנסת החרדיים, (8 מיהדות התורה ו8 משס).

במהלך הישיבה החגיגית בהשתתפות הנשיא ובכירי המדינה יצביעו חברי הכנסת גם על תפקיד יו"ר הכנסת הבא, כשהיו"ר הנוכחי יולי אדלשטיין צפוי להיות מאושר ברוב קולות. ראש הממשלה נתניהו נפגש אמש עם אדלשטיין ואמר לו שיתמוך בהמשך כהונתו. תומך מפתיע נוסף באדלשטיין הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שהודיע היום כי יתמוך באדלשטיין, באומרו כי הוא האדם המתאים ביותר לתפקיד זה. דקות לאחר שהודיע זאת יאיר לפיד הודיעה יו"ר מרצ כי "עוד אופוזיציה כזו ואבדנו".

למרות שהטקס החגיגי שנערך מידי כמעט כל ארבע שנים מלווה בכלי נגינה, הפעם הוחלט כי בעקבות ימי הספירה ייערך ללא מוזיקה שאסורה בימים אלה. אך בכל זאת, בטקס ישתתפו נשיא המדינה, הרבנים הראשיים, נשיאת בית המשפט העליון ובכירים נוספים משירות המדינה.

מקומו של הח"כ הטרי. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בתוך כך לקראת כניסת חברי הכנסת לתפקידם נערך היום יום עיון עבור החברי כנסת החדשים שנכנסים לכהן בתפקיד לראשונה במשכן הכנסת, ביום העיון נצפו החכים החדשים של יהדות התורה, יצחק פינדרוס ויעקב טסלר. מי שדווקא נמנעו מלהשתתף היו בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי גבאי, כנראה לאחר שהצהירו כי ימררו את חיי הקואליציה מספסלי האופוזיציה – למה להם יום עיון.

תחילת פעילות הכנסת מגיעה במקביל לימים ארוכים של משא ומתן בין כלל המפלגות למפלגת הליכוד בנסיון להקים קואלציה. במפלגות החרדיות כמו גם איחוד הימין לוטשים עיניים על משרד השיכון אך כרגע לא נראה כי יהדות התורה תקבל זאת לאחר שהודיעו להם על כך מפלגת הליכוד במפורש, דבר מעניין שעלה כי ממפלגת שס יחזירו את שר השיכון לשעבר אריאל אטיאס לשמש בתפקיד השר, מה שלא נראה כי נכנס להילוך גבוה אך השמועות על כך רצות גם רצות.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין כינס היום את נציגי הסיעות הנבחרות להתייעצות לקראת הקמת ועדה מסדרת לכנסת ה-21. הוועדה צפויה להתכנס מחר בערב לאחר השבעת חברי הכנסת. בישיבת נציגי הסיעות סוכם כי לאחר השבעת חברי הכנסת מחר, מליאת הכנסת תצביע ותאשר את הקמת הוועדה המסדרת.

בראשות הוועדה המסדרת יעמוד ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד). עוד נקבע כי הוועדה המסדרת תמנה 25 חברי כנסת בה יהיו חברים כל 11 סיעות הבית. בדיון היום נקבע מפתח של נציג אחד לכל חמשה חברי כנסת. שבעה לליכוד ושבעה לכחול לבן, שניים לש"ס ושניים ליהדות התורה, ונציג אחד לכל סיעה מייתר הסיעות הנבחרות, ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, כולנו, העבודה, רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל, מרצ.

על סדר יומה של הוועדה המסדרת מונחים הנושאים הבאים: הקמת ועדות זמניות, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת כספים. בנוסף, הוועדה תדון בהצעה לבחור שני סגנים ליו"ר הכנסת ולקבוע את ימי הדיונים במליאת הכנסת. מסתמן כי מליאת הכנסת תחל את דיוניה הסדירים ביום שני ח' באייר תשע"ט ה-13 למאי 2019.

בנוסף, עם תום ההשבעה ובנסיון להקים קואלציה ישבו כלל חברי הכנסת על מושבים עם ריפוד עור, אך הבוקר שגרה ח"כ מיקי חיימוביץ מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בו היא מבקשת להחליף את ריפוד מושבה לריפוד מבד הזהה בצבעו לשאר הכסאות, במהלך המכתב מפרטת כי היא מאז ומעולם הייתה צמחונית וטבעונית והדבר קשה עליה עד למאוד, בין היתר עוד העלתה כי היא מבינה כי דבר זה מחמת קוצר הזמן לא ייעשה קודם המליאה הקרובה, אך הקציבה לכך זמן עד תום מושב הקיץ, עוד הוסיפה כי אם יש בעיה במימון זה היא מוכנה לממן זאת מכיסה הפרטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו