דיווח: 'יהדות התורה' דורשת תקציב אבטחה לבתי חב"ד בעולם

במהלך דיוני המו"מ הקואליציוניים שהתקיימו עם סיעת יהדות התורה, דרש ליצמן תקצוב ייעודי עבור אבטחת בתי חב"ד בעולם. "שלוחי חב"ד מהווים שגרירים נאמנים של העם היהודי בתבל, ועל מדינת ישראל לקחת אחריות על בטחונם ושלומם"

במהלך ישיבת המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגות יהדות התורה והליכוד העלה סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בפני נציג הליכוד השר יריב לוין את נושא אבטחת מרכזי חב”ד בעולם ודרש תקציב ייעודי עבורם ממשרד התפוצות, כך נחשף הערב ב'חב"ד און ליין'.

ליצמן הדגיש כי בתי חב"ד ושלוחי חב"ד מהוים שגרירים נאמנים של העם היהודי בתבל, וכי על מדינת ישראל לקחת אחריות על בטחונם ושלומם של הבאים להתפלל ולשהות שם. ”יש לדאוג לאבטחה קבועה סביב בתי חב"ד ברחבי העולם, באמצעות תקציב ייעודי לכך ממשרד התפוצות, זאת לאור האירועים בשבועות האחרונים שאירעו בבתי חב"ד בעולם ובאזורים הסמוכים להם”, אמר סגן השר.

הדרישה מגיעה בעקבות הפיגוע הקשה שקרה בשבת בבית חב”ד בפאווי שבסן דייגו קליפורניה, שם נרצחה האישה הקדושה לורה גילברט קיי הי”ד ונפצעו עוד מספר מתפללים, בהם רב הקהילה הרב ישראל גולדשטיין.

כזכור, במהלך החג אירע שוד של שליחי חב"ד בניירובי, בירת קניה, הרב שמואל נוטיק ורעייתו חיה שנשדדו במהלך הלילה של יום רביעי ד'חול המועד בבית חב"ד אותו הם מנהלים. כנופיית השודדים שכללו חמישה פורעים פצעו את הרב ורעייתו, מצבו של הרב קל אך אשתו נפצעה בראשה ועברה הבוקר ניתוח. המשטרה המקומית חושדת כי השומרים במקום שיתפו פעולה עם השודדים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש ימות המשיח… שהליטאים יבקשו הגנה על החבדניקים.. אשריהם ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו