דרמה בוונצואלה: מנהיג האופוזיציה הכריז על "השלב הסופי" בהדחת הנשיא

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, שהכריז על עצמו כנשיא, הודיע היום על "השלב הסופי" בהפיכה. גוואידו מתבצר עם תומכיו בבסיס צבאי, ועימותים אלימים נרשמים בין כוחות הצבא הנאמנים למשטר למתנגדיו

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, שהכריז על עצמו לפני כשלשה חודשים כנשיא הזמני של המדינה, קרא היום לכל תומכיו לצאת לרחובות. לדבריו, "החל השלב הסופי בהפיכה". הוא קרא לאנשי הצבא להצטרף אליו, כדי למנוע את המשך "הגזל" של הנשיא מדורו. את ההצהרה מסר גוואידו ליד בסיס חיל האוויר הוונצואלי 'לה קרלוטה' שבבירה קראקס.

בשעות האחרונות הקיפו כוחות הצבא הנאמנים לנשיא מדורו את הבסיס בו נמצא מדורו, וחילופי אש נרשמים באזור. עדי ראייה דיווחו על עשן שחור שהיתמר מהמתחם. עם זאת, לא ידוע האם גוואידו נמצא עדיין בתוך הבסיס או שהצליח להיחלץ ממנו לפני כן.

בתוך כך, תומכים רבים של גוואידו נענו לקריאתו ויצאו לרחובות כדי להפגין נגד המשך שלטונו של מדורו. כוחות הצבא בהנחייתו של מדורו נוקטים נגדם יד קשה, ומשתמשים במגוון אמצעים על מנת לפזר את ההתפרעויות. בתיעוד שהתפרסם נראה רכב של המשמר הלאומי שועט לתוך קבוצת מפגינים ומנסה לדרוס אותם.

מוקדם יותר הגיב שליט וונצואלה, ניקולאס מדורו, למרד הצבאי הנרחב שפרץ נגד שלטונו והבטיח כי כוחות הצבא נאמנים לו וכי המורדים יובסו. "יש לנו עצבים של ברזל, אנחנו ננצח", אמר מדורו בהצהרה לתקשורת הממלכתית במדינה.

כזכור, לפני כשלשה חודשים הכריז על עצמו גוואידו כנשיא זמני, ומאז קיבל הכרה בנשיאותו מעשרות מדינות, בראשן ארצות הברית. אולם, עד עתה נותרה צמרת הצבא נאמנה למדורו, שעדיין נהנה מתמיכתן של רוסיה ושל סין, ועריקתם לשורות האופוזיציה הכרחית כדי להחליף את השלטון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו