נשיא ונצואלה הכריז: ניסיון ההדחה כשל, מנהיג האופוזיציה קרא להפגין

לאחר שבאופוזיציה הכריזו על מבצע להחלפת השלטון, הנשיא המכהן טוען כי המורדים "הובסו" בידי הצבא • הוא האשים את המערב ב"ניסיון לשעבד את ונצואלה" • מניין הפצועים בעימותים בוונצואלה בין תומכיו של ניקולס מדורו למתנגדיו עלה ל-69 

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הכריז כי חייליו הצליחו לסכל ניסיון הדחה כושל שאורגן בידי האופוזיציה. בנאום ארוך לאומה אמש (שלישי) האשים מדורו את מנהיג האופוזיציה חואן גואיידו ואת בעל בריתו הפוליטי לאופולדו לופז בניסיון להצית עימות בבירה קרקאס שהיה עלול לשמש כתירוץ לפלישה צבאית זרה. עם זאת, הבהיר הנשיא, "אנשים נאמנים וצייתנים" בקרב כוחות הצבא הבוליבארי הצליחו להכניע את המרד בתוך שעות.

מדורו הכחיש גם כי בסיס חיל האוויר שממנו דיבר גוואידו מוקדם יותר עבר לשליטת האופוזיציה, ובירך את "הפיקוד הצבאי הבכיר על אומץ ליבו בהגנתו על השלום".

מוקדם יותר סיפר מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, בראיון לרשת CNN, כי מדורו תכנן במהלך ההתקוממות לעזוב את המדינה לקובה, אך הרוסים התערבו ומנעו ממנו לעשות זאת. "עקבנו לאורך כל היום, עבר זמן רב מאז שמישהו ראה את מדורו", אמר פומפיאו, "היה לו מטוס על המסלול, הוא היה מוכן לעזוב, כפי שאנו מבינים, והרוסים אמרו שהוא צריך להישאר".

בנוסף, מניין הפצועים בעימותים בוונצואלה בין תומכי ממשלתו של ניקולס מדורו למתנגדיה עלה הלילה ל-69.

עוד בנושא
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, שהכריז על עצמו כנשיא, הודיע היום על "השלב הסופי" בהפיכה. גוואידו מתבצר עם תומכיו בבסיס צבאי, ועימותים אלימים נרשמים בין כוחות הצבא הנאמנים למשטר למתנגדיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו