צילום: פלאש 90

ועד עובדי הרכבת בתביעת דיבה על סך מיליון ש"ח נגד ההנהלה

המאבק ברכבת ישראל: ועד עובדי הרכבת הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד ההנהלה "הנתבעים מפיצים דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין" • הנהלת הרכבת : "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים בלבד"

ועד עובדי הרכבת הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד ההנהלה, מנכ"ל הרכבת בפועל אורי שריר וסמנכ"ל חטיבת נוסעים בועז הירש. זאת ברקע הטענות כי הוועד היה אחראי לעצירת תנועת הרכבות ביום שישי לפני כשבועיים. בכתב התביעה נטען, בין היתר, כי מדובר ב"פרסומים שקריים אשר פורסמו מתוך ידיעה ברורה של הנתבעים כי מדובר בפרסומי כזבים".

"הנתבעים מפיצים דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין, כאילו ועד העובדים הוא האחראי לעצירת תנועת הרכבות בחודש שעבר באמתלה שקרית וזדונית שהוביל התחלות של שמונה פקדים, דבר שלא היה ולא נברא", נכתב בכתב התביעה.

"כמעשה מכוון ומתכונן מראש, הנתבעים מחד גיסא החליטו מיוזמתם להפסיק את תנועת הרכבות חרף כך שלא הייתה כל סיבה ממשית או מבוססת לקבלת החלטה כאמור, ואילו מאידך גיסא, הנתבעים הטילו אשמה על החלטתם לעצור את תנועת הרכבות על התובעים, תוך שידוע לנתבעים היטב, כי הפרסום משולל יסוד ומשמיץ ומתוך כוונה להזיק לתובעים".

"ויודגש כי התובעים לא נתנו שום הנחיה או הוראה לאף עובד "להתחלות" או להשבית פעילות כלשהי, לא ידעו על "התחלות" כלשהי ולא אישרו אותה, באופן מפורש או עקיף! התובעים למדו על ההחלטה של הנהלת הרכבת לעצור את פעילות הרכבת, כביכול בגין מחלת פקדים, אך ורק מפרסומי התקשורת ומיד עם הישמע הדבר, התובעים ביצעו את עבודת הנהלת הרכבת ומצאו בעצמם עובדים שיחליפו את מנהל המשמרת החולה שכביכול בגין מחלתו הופסקה כלל תנועת הרכבות".

תגובת הנהלת רכבת ישראל לתביעת הדיבה: "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, ותכליתה לשרת את מאבקה של הגב' אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום, של השופט סטרשנוב".

"צר לנו כי בשבוע בו מחודש המו"מ בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות, לרבות עצירת רכבות פראית ואלימה תוך שימוש ברשת החירום, בידי סגן יו"ר הועד, ליאב אליהו, החתום על התביעה.

"ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעו לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת, לאחר התחלות בלתי חוקית של עובדים".

"אנו קוראים לגילה אדרעי וסגניה להמשיך ולשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה, ולהגיע לשולחן המו"מ בתום לב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו