Tomer Neuberg/Flash90

השר כץ: "המדיניות היא לא להיקלע למלחמה במידה שמתאפשר"

שר המודיעין ומ"מ שר החוץ התייחס להסלמה בדרום וטען שבקבינט בו הוא חבר מתקבלים החלטות: "בחוץ אנשים אמרו כל מיני דברים, בתוך החדר יש מדיניות". שר הביטחון לשעבר משה יעלון תקף: "הקבינט הפך להיות חותמת של גומי - השרים מדקלמים דפי מסרים"

שר התחבורה והמודיעין ח"כ ישראל כץ שמכהן גם כמ"מ שר החוץ התייחס הבוקר בראיון ל'כאן חדשות' להסלמה בדרום, לקראת כינוס הקבינט מאוחר יותר, ואמר כי, "אנחנו פועלים ונמשיך לפעול. נפגעו יעדים רבים, הושמדו עשרות מטרות, מנהרות טרור. אנחנו נמצאים בעיצומו של הסבב הזה. לא שמעתי איזושהי הצעה מקורית מצד האופוזיציה המתהווה".

"אין שום סיכוי שאבו מאזן יחזור לתוך עזה. ואלה שמציעים לכבוש את עזה עם מיטב חיילנו שייפגעו בדרך, זה פשוט לא רציני ולא מוסרי. צריך להיות שם גבול, אסור לשקוע באשליות כאילו יבואו אבו מאזן והמצרים ויפתרו לנו את הבעיות", טען כץ. "בחוץ אנשים אמרו כל מיני דברים, בתוך החדר יש מדיניות, לא להיקלע למלחמה במידה שהדבר הזה מתאפשר שלא. יחד עם זאת להגיב בעוצמה, הנה עובדה שלא ירו לתל אביב ופועלים במלוא העוצמה על ירי על עוטף עזה והדרום".

שר הביטחון לשעבר ח"כ משה יעלון תקף את ראש הממשלה על רקע המצב בדרום ואמר כי זו, "תוצאה של רפיסות. שחקנו בעצמנו את ההרתעה שנבנתה בצוק איתן. בפעמים הקודמות נתניהו פתר את זה בדמי כופר לחמאס". עוד אמר בראיון ל'כאן חדשות' כי, "היה צריך לכנס את הקבינט, אבל הוא הפך להיות חותמת של גומי – השרים רק מדקלמים דפי מסרים. זה מאוד מדאיג". לדבריו, "יש פה קבינט מנוטרל, שאין לו שום תפקיד למעט להיות מעודכן ולדקלם דפי מסרים. אני לא מבין את השרים הללו, איך הם מוכנים להיות גם אחראים וגם אין להם שום סמכות".

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקנית שיחררה הודעת תמיכה בישראל לאור ההסלמה האחרונה. "אנו מגנים בחריפות את מטח הרקטות הנמשך על ידי חמאס והג'יהאד האיסלמי מעזה על אזרחים חפים מפשע ברחבי ישראל", נכתב בהודעה. "אנו קוראים לאחראים לאלימות לחדול מידית. אנו עומדים עם ישראל, ותומכים באופן מלא בזכותה להגן על עצמה". עוד ציינו כי עומדת אזהרת מסע לאמריקנים הנמצאים בישראל, שמתבקשים להישמע להנחיות.

ירי הרקטות משטח הרצועה לאזור הדרום ממשיך גם במהלך הלילה, לאחר שיותר מ-480 רקטות נורו לעבר ישראל מתחילת ההסלמה. במהלך הלילה נורו עשרות רקטות ונשמעו אזעקות בקריית מלאכי, קריית גת ובאשקלון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו