צילום: פלאש 90

בכיר במשמרות המהפכה: "ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן"

לאחר שנשיא ארה"ב טען ביממה החולפת כי הוא לא שולל עימות צבאי עם איראן בעקבות הכוונה שלה לסגת מהסכם הגרעין עם המעצמות ולחדש את העשרת האורניום, בכיר במשמרות המהפכה אומר כי ארה"ב לא תעז לתקוף את איראן וכי לא ינהלו מו"מ

סגן מפקד משמרות המהפכה הגיב היום (שישי) לטענות של ארה"ב לפיהם לא נשללת עימות צבאי עם איראן, זאת כתגובה לאולטימטום האיראני לחדש את פרויקט הגרעין שלה. בדבריו הבהיר כי איראן לא תנהל מו"מ עם משטר טראמפ, וכי הם לא מבוהלים מדברי הנשיא האמריקני.

יאדוללה ג'וואני אמר כי ארצות הברית "לא תעז לתקוף את איראן". הבכיר במשמרות המהפכה השיב לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהפציר בהנהגה בטהראן לדון עמו על תכנית הגרעין שלה, ושלל את האפשרות של קיום שיחות עם ווושינגטון. "לא יתקיימו שיחות עם האמריקנים. האומה שלנו רואה את אמריקה כבלתי אמינה", אמר ג'וואני.

במהלך הלילה התייחס הנשיא דונלד טראמפ למתיחות בימים האחרונים במפרץ הפרסי. "יש לנו מידע עליהם שאתם לא רוצים לדעת", ענה טראמפ לשאלות הכתבים. "הם מאיימים מאוד, ואנחנו צריכים שיהיה ביטחון למדינות נוספות באזור". כשהנשיא נשאל על ידי אחד הכתבים על האפשרות של מתקפה אמריקנית באיראן הוא ענה: "האפשרות הזו תמיד קיימת, לא?".

הוא הוסיף, "יש לנו את אחת הספינות החזקות ביותר בעולם והיא טעונה, ואנחנו לא רוצים לעשות שום דבר". טראמפ, שבשנה שעברה פרש מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 בין המעצמות לאיראן, הביע נכונות בעבר לפגוש את מנהיגי איראן כדי "לעשות עסקה, עסקה הוגנת, אנחנו פשוט לא רוצים שיהיה להם נשק גרעיני – זה לא יותר מדי לבקש, ואנחנו נעזור להם לחזור למצב נהדר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו