צילום: פלאש 90

מסתמן: מנדלבליט יסכים לדחות את השימוע במספר שבועות

היועמ"ש צפוי להשיב בשלילה לבקשת עורכי דינו של רה"מ, העומד בפני כתב אישום כפוף לשימוע. עם זאת, ההערכה היא שמנדלבליט יאשר בהמשך דחייה של כמה שבועות. גורם בכיר: "נתניהו מעוניין להרוויח זמן כדי לסדר לעצמו את חוק החסינות"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להיענות לבקשת פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהעניק לו ארכה נוספת בת כמה שבועות עד לקיום השימוע, בתנאי שיהיה ברור שהוא יוכיח שהוא לוקח את חומרי החקירה ויקבע מועד לקיום השימוע, כך דווח הערב ב'ווינט'.

גורם בכיר במשרד המשפטים צוטט בדיוו אומר כי, "עם זאת, לאיש אין אשליה. נתניהו מעונין להרוויח זמן כדי לסדר לעצמו – מיד לאחר שיבנה את הקואליציה שלו – את חוק החסינות שימלט אותו מהעמדה לדין".

ב'חדשות 13' דווח מוקדם יותר כי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט צפוי לשלוח מחר את מכתב התגובה לבקשת עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את השימוע בעניינו. ההערכה היא שמנדלבליט לא יאפשר את דחיית השימוע באופן משמעותי, אך יאפשר דחייה של כמה שבועות.

על פי הדיווח של, אביעד גליקמן , עורכי דינו של נתניהו כלל לא לקחו את החומרים המשפטיים ממנדלבליט, לטענתם בגלל שטרם קיבלו שכר טרחה. ככל הנראה יהיו חילופי מכתבים בין הצדדים, שבסופם היועץ המשפטי לממשלה ישאר הארכה של כמה שבועות.

פרקליטו של ראש הממשלה עו"ד עמית חדד, אמר הערב כי "פרק הזמן שניתן לשימוע הוא לא סביר. גם בתיקים שהם קטנים בהרבה, פרק הזמן שניתן לצורך לימוד החומר והכנת טיעון ארוך משמעותית בחודשים רבים. גם אם סוגיית המימון הייתה נפתרת לפני חודשים, עדיין היינו מבקשים לדחות את המועד כי אי אפשר לקיים שימוע בפרק זמן כל כך קצר. אם באמת רוצים לקיים שימוע, ולא סתם לסמן וי, חייבים לדחות את המועד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו