Yonatan Sindel/Flash90

"נתניהו מתכוון לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון"

גורמים בכירים באיחוד מפלגות הימין מגלים שבמהלך שיחות המו"מ אמר ראש הממשלה שהוא מתכוון לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון מיד לאחר שהנשיא טראמפ יניח את תוכניתו המדינית. מנגד, סירב לבטל את חוק ההתנתקות

גורמים בכירים באיחוד מפלגות הימין מגלים שבמהלך שיחות המשא ומתן בינם ובין הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאנשי איחוד מפלגות הימין שהוא מתכוון לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון מיד לאחר שהנשיא טראמפ יניח את תוכניתו המדינית, כך דווח הבוקר ב'כאן חדשות'.

אותם גורמים מספרים שבשיחות ביניהם אמר נתניהו שלאחר שתונח התוכנית אפשר יהיה להתקדם הרבה יותר בקלות עם נתיב החלת הריבונות. נקודה אחרת שקשורה ליהודה ושומרון, שאותה כרגע מסרב נתניהו לתת לאיחוד מפלגות הימין, קשורה לדרישה לבטל את חוק תוכנית ההתנתקות.

על פי הדיווח של זאב קם, את ביטול חוק ההתנתקות, שנוגע בפועל בעיקר ליישובים שפונו בצפון השומרון, נתניהו מסרב לאפשר בשיחות הקואליציוניות ומסביר שאין לו רצון לקדם מהלך חד צדדי שלא ימצא חן בעיני הממשל האמריקני. הבוקר, בשעה 11, ייפגשו צוותי שתי המפלגות כדי להמשיך במו"מ הקואליציוני.

 

הדיל שנתניהו יציע: ריבונות ביו"ש תמורת חסינות משפטית

 

אתמול נחשפו על ידי עמית סגל ב'חדשות 12' פרטים חדשים לגבי ההחלטות שהגיעו אליהן בצוותו המיוחד של נשיא ארצות הברית בנוגע ליישובי הקבע וההתנחלויות היהודיות ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח, התכנית של טראמפ תכלול הכרה בכך שכל השטחים שבהם יושבים מתיישבים יהודים – יוחזקו על ידי ישראל. בהתאם לכך, האמריקנים ככל הנראה לא יתנגדו לצעדים ישראלים שיחילו את החוק הישראלי בשטחי יהודה ושומרון. בדומה להבטחות של ראש הממשלה נתניהו טרום הבחירות, כשציין ששוחח על כך עם ממשל טראמפ.

לפי סגל, ההבנה היא שכשם שתהיה הכרה שהישובים היהודיים יישארו בידיה של ישראל, כך גם המקומות שבהם ישנה התיישבות פלסטינית צפופה – יישארו בידיים פלסטיניות. הפרסום מתכתב עם דברים שאמר בעבר הנשיא טראמפ לפיהם הוא אינו נצמד לסיסמאות העבר אלא מכיר בעובדות בשטח ופועל על פיהן.

בנוסף, נראה שבהתאם לתכנית של האמריקנים, גם בישראל, יפעלו לפי הרוח של הנשיא טראמפ. הכוונה היא, ככל הנראה לא לספח ולא להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. המושג שיהיה בשימוש יהיה ככל הנראה: "החלת החוק האזרחי" – כפי שהיה ברמת הגולן בתחילת שנות ה-80.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו