צילום: פלאש 90

ישיבה תמורת מסמך? יהדות התורה חוזרת לשולחן המשא ומתן

הליכוד יעביר מחר ליהדות התורה מסמך הבנות בנושא השבת שיצורף כנספח להסכם הקואליציוני. זאת לאחר שמסמך שהוכן על ידי היועץ המשפטי של יהדות התורה עו"ד יצחק מירון, נפסל על ידי הליכוד. מחר יציג צוות המו"מ מטעם הליכוד מסמך מרוכך

תם המשבר? צוות המשא ומתן של יהדות התורה ייפגש מחר עם צוות המשא ומתן של הליכוד בראשות השר יריב לוין, למרות חילולי השבת שאושרו לצורך אירוע הזמר הבינלאומי שייערך במוצאי שבת הקרוב.

ל'חדשות JDN' נודע כי הליכוד יעביר מחר ליהדות התורה מסמך הבנות בנושא השבת שיצורף כנספח להסכם הקואליציוני. זאת לאחר שמסמך שהוכן על ידי היועץ המשפטי של יהדות התורה עו"ד יצחק מירון, נפסל על ידי הליכוד. מחר יציג צוות המו"מ מטעם הליכוד מסמך מרוכך יותר.

כזכור, צוות המו"מ של יהדות התורה הודיע לפני מספר ימים על ביטול פגישת המשא ומתן עם הליכוד שתוכננה. ההחלטה מגיעה עקב חילולי השבת שאושרו לקראת אירוע זמר בינלאומי שייערך בתל אביב. "לא יעלה על הדעת שהממשלה תאשר עבודות בשבת בזמן שיושבים איתנו למו"מ קואליציוני", אמר גורם ב'יהדות התורה. "על כן פגישת המו"מ נדחתה בשלב זה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף את ההחלטה ואמר כי, "חלק נכבד מהדיון עם נציגי הליכוד במו"מ עסק בנושא הזה של העבודות בשבת, הודענו להם כי מה שהיה לא יהיה יותר". עוד אמר גפני בדברים שהובאו ב'יתד נאמן' כי, "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת זה מזעזע. בעניין הזה, של עבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה, אמרנו את זה כאמור לאנשי הליכוד היום במו"מ. נצטרך להביא בפני מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א את העובדות שעושים את השבת חול, רח"ל ונצטרך לקבל מהם החלטות כיצד לנהוג, כי במצב העכשווי אי אפשר להמשיך יותר, אנחנו לא נשתוק על חילולי שבת", כך גפני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו