צילום: מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

טראמפ מאיים על איראן: "אם היא תעשה משהו – זו תהיה טעות גדולה"

בפגישה עם ראש ממשלת הונגריה אמר נשיא ארה"ב כי ארצו עוקבת מה שקורה עם הרפובליקה האסלאמית: "אם הם יעשו משהו, הם יסבלו קשות". מזכיר המדינה פומפאו חלק עם נאט"ו מידע על מהלכיה של טהרן: "האיום הולך ומחריף"

נשיא ארה"ב התייחס הערב (שני) למתיחות מול טהרן והבהיר כי המעקב אחרי פעולות איראן נמשך. "נראה מה קורה עם איראן, אם הם יעשו כל דבר שהוא – זו תהיה טעות גדולה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן ואיים: "אם הם יעשו משהו, הם יסבלו קשות". ממשל טראמפ עדכן הערב את ברית נאט"ו על האיומים הביטחוניים שנשקפים מצד איראן, וכוחות צבא ארה"ב – בהם מטוסי קרב ונושאת מטוסים – הועברו לאזור, מחשש להסלמה צבאית.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הגיע היום לביקור בבריסל כדי לדון עם ראשי האיחוד האירופי בנושא איראן. שליח ארצות הברית לאיראן, בריאן הוק, אמר כי פומפאו שיתף מידע עם אנשי נאט"ו במהלך פגישתם על המודיעין שהיה ברשות וושינגטון בנוגע לאיומים איראניים, בעקבותיהם שלחו את נושאת המטוסים לאזור. לדברי הוק, "איראן היא איום מסלים, ושר החוץ רצה לחלוק חלק ממה שאמרנו כבר בפומבי. אנחנו מאמינים שאיראן צריכה לנסות את השיחות במקום להשמיע איומים, אבל היא בחרה להתמקד בהם".

הוק אמר כי פומפאו דן עם הבכירים בבריסל גם בפעולות החבלה נגד כלי השיט במפרץ אתמול. כשנשאל אם מזכיר המדינה האשים את איראן בהתקפות השיב: "דנו ב… מה שנראה כהתקפות על כלי שיט מסחריים שעגנו… התבקשנו על-ידי איחוד האמירויות לעזור בחקירה, ואנחנו שמחים מאוד לעשות זאת". כשהוק נשאל אם הוא עצמו מאמין שייתכן כי שאיראן היה מעורבת במתקפה השיב: "אין תגובה".

בתוך כך, מפקד חיל הים באיראן, האדמירל חסין חאנזאדי, המעיט בכוונות האמריקאים ששיגרו צי למפרץ הפרסי. "מדובר בהצגות", אמר חאנזאדי. "הנוכחות של הכוח הימי האמריקאי הגיעה אל סופה, ועליה לעזוב את האזור", איים והדגיש: "אנו אומרים לעם האיראני שאנחנו מוכנים למלחמה". מפקד חיל היבשה בצפון מערב איראן, הגנרל עלי חאג'ילו, הודיע כי הצבא באזור פרוס ומוכן כדי לשמור על המדינה ולסייע לאוכלוסייה האזרחית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לב מלכים בידי השם יתברך מלך מלכי המלכים
תודה להשם שהבדילנו מן הגוים והביא לנו את
ה-צדיק יסוד עולם הנחל נובע מקור חוכמה רבינו נחמן מברסלב עם ליקוטי מוהר"ן וסיפורי מעשיות והאת הפתק שאומר
נ נח נחמ נחמן מאומן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו