צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הקטל באתרי הבנייה: ארבע הרוגים בקריסת מנוף ביבנה

חמישה בני אדם נפגעו כאשר חלקי מנוף נפלו מגובה רב • כוחות חירום הגיעו למקום וקבעו את מותם של כמה מהנפגעים • אחד מהנפגעים היה תלוי במשך דקות ארוכות בגובה של עשרות מטרים, וחולץ ללא רוח חיים • תיעוד ראשוני מהזירה

ארבעה פועלים נהרגו הבוקר (ראשון) מקריסת מנוף באתר בניה של פרויקט "יבנה הירוקה" ברחוב ז'בוטינסקי ביבנה. חובשים ופרמדיקים של מד"א חילצו מהמקום שלושה מהם כשהם ללא רוח חיים, וקבעו את מותם בזירה. שני פועלים נוספים נלכדו על המנוף, ואחד מהם חולץ כעבור דקות ארוכות כשהוא ללא רוח חיים. מאמצי חילוץ מתנהלים גם כדי לסייע לפועל השני.

פראמדיק מד"א אלון מלמה סיפר: "מדובר באתר בניה גדול עם 2 בנייני מגורים שבמרכזם עומד מנוף, חלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס על הקרקע. 3 פועלים שהיו בסמוך נפגעו באורח קשה מאוד בכל חלקי גופם, תוך כדי פעולות החילוץ שלהם ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. פועל נוסף, שנלכד על המנוף בגובה של עשרות מטרים מחולץ ברגעים אלו ע"י כוחות הכיבוי שהגיעו למקום".

כוח משטרה במקום ונסיבות האירוע נבדקות. במשרד הרווחה אמרו כי העגורן שקרס נמצא בהליך פירוק, וככל הנראה פירוקו לא התבצע כפי שצריך לאחר סיומו. עוד צוין כי שוטרי יחידת פלס ומפקדי מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה נמצאים במקום. בחברת "אבי מנופים" מסרו בתגובה ראשונית כי "אנשים שלנו בדרך לזירה, וכרגע אנחנו עוד לא יודעים כלום. ברגע שנדע – נעדכן".

שר הרווחה חיים אמר בתגובה לאסון כי "גם שלושה הרוגים זה יותר מדי. מחר בבוקר נתכנס עם כל הצוות שנוגע לעניין. אנחנו רואים שהתאונות קורות בזוגות – בשבוע שעבר אחד בבני ברק ואחד בפתח תקווה. צריך ללחוץ ולקנוס ולראות איך בולמים את התופעה. אנשים מסתובבים בגובה ולא תמיד קשורים".

השר גלעד ארדן אמר כי, "תאונת העבודה ביבנה מזעזעת ומספר הנפגעים וההרוגים באתרי בנייה בלתי נתפס! הבהרתי למשטרה מספר פעמים בחודשים האחרונים, שאני מצפה שחקירת האירועים תגיע לבירור האחריות הפלילית עד הדרגים הבכירים ביותר בחברות הבניה. אסור להסתפק בחקירת עובדי אתרי הבניה בלבד".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו