Kobi Gideon/GPO *

לילה לבן? הכנסת דנה בהצעת חוק לביטול הגבלת השרים

מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון בקריאה ראשונה בהצעת החוק שמיועד לבטלת את הגבלת מספר השרים בממשלה. אקוניס: "העם אמר את דברו בבחירות בצורה ברורה". לפיד: "התכנסנו כדי להקים שמונה משרדי ממשלה מיותרים"

מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו דיון בקריאה ראשונה בהצעת החוק שמיועד לבטלת את הגבלת מספר השרים בממשלה. סיעת הליכוד שלחה לחברי הכנסת מטעמה הודעות על פיהן "צפוי לילה ארוך היום, אנא היערכו בהתאם. תתקיים הצבעה על הרחבת הממשלה והצבעה על הקמת ועדה מיוחדת לחוק הנ"ל. הינכם מתבקשים להישאר במשכן הכנסת". לדיון נרשמו 60 נואמים, כל אחד 3 דקות, כך שההצבעה צפויה להיות בשעת לילה מאוחרת.

שר המדע אופיר אקוניס שהציג את החוק אמר כי, "את השינוי הראשון בחוק יסוד הממשלה פרצה מפלגת העבודה כדי להקים את ממשלת השמאל של אהוד ברק. פעם אחת בלבד נשמר חוק יסוד הממשלה והיה זה בשנת 96 בממשלתו הראשונה של נתניהו. אצל שרון, בשם ההתנתקות והסיבוב פרסה שמאלה, היה זה אז מותר. לכן ממשלתו של אריאל שרון יכלה להחזיק כל כך הרבה שרים – 30 שרים ועשרה סגני שרים. גם אצל יצחק שמיר ושמעון פרס היו מעל 20 שרים בממשלה".

"הם היו מושחתים? הם שיחדו פוליטיקאים? ודאי התשובה שלילית. אף אחד ממכם, מגני הדמוקרטיה כעת, לא עמד מול מבחן של אף אחד, ואתם מדברים על דמוקרטיה? אין לי את התקנון של יש עתיד. אבל אצלכם אין מוסדות, אין תקנות ואין כלום. אתם לא מתביישים לדבר על דמוקרטיה?!? העם אמר את דברו בבחירות בצורה ברורה וחד משמעית בעד הקמת ממשלה לאומית בראשות ח"כ בנימין נתניהו. מציע לכם גם אם זה קשה 'תכבדו את רצון העם', וכמו שאמר בגין 'תתרגלו'".

ח"כ יאיר לפיד נאם אחריו ואמר כי, "היה איזה רגע שחשבנו שתקימו ממשלה לטובת המדינה אבל את זה קברתם ביום הראשון. אפשר לתלות שלט בבית חולים בעפולה שכאן לא יקנו מכשיר MRI כי הכסף הלך למשרד ממשלתי מיותר. התכנסנו כאן היום כדי להקים שמונה משרדי ממשלה מיותרים".

"הייתי גם חבר קבינט וגם חבר ועדת חוץ וביטחון, ואני אומר לכם 'אין צורך במשרד לענייני מודיעין', רק צריך את הג'ובים והנהגים והמשרות. לא צריך את המשרד לענייני ירושלים כי חבר הכנסת ברקת אמר זאת שזה מיותר. וההצבעה שלו הראשונה במליאת הכנסת תהיה על חוק שחושב שהוא מיותר. הבושה מתה והיא חיה בבלפור", דברי לפיד.

מוקדם יותר היום, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר אישרה פטור מחובת הנחה להצעת החוק. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי הלכה למעשה, המגבלה האמורה בחוק, נהגה רק למשך שלוש שנים. חברי הכנסת מהאופוזיציה המסתמנת תקפו בחריפות את ההוצאה שכרוכה בהרחבת הממשלה. מולם, חברי הקואליציה המסתמנת הגנו על הצורך בממשלה יציבה.

יו"ר הוועדה זוהר אמר שהערב הוא יבחן את הכותרות שכלי התקשורת יעניקו לדיון. האם מדובר בהוצאה מנופחת ומיותרת או שזה מחיר הדמוקרטיה והקמת ממשלה יציבה. בתום דיון שנערך הבוקר בוועדה המסדרת, ברוב של 14 ח"כים שתמכו בהצעה, מול 11 ח"כים שהתנגדו להצעה, הוועדה החליטה להעניק את הפטור המבוקש להצעת החוק. תוצאות ההצבעה לא השתנו גם בהצבעה החוזרת (רביזיה) שנערכה לבקשת מס' חברי כנסת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנני מתמחה בתקציבים. אבל חצי התקציבים מתבזבזים בדרך כלשהיא ומעלה את שכר הנהנים עשרות מונים.
מפני שלמי שזה מיועד באמת התמיכה ניתנת על רף הכי נמוך שאפשר ואני מתכונת בכל המשרדים.
ומשלם המיסים דוחקים אותו עוד ועוד עד שצועק הגיעו מים עד נפש ממש.
אנני מבינה למה עובד שכיר אמור לשלם כל כך הרבה מיסים
עד שאיננו יכול לגמור את החודש ואיננו יכול לשלם עבור תרופות ולימודים ואיננו יכול לשלם שבוע אחד בשנה לחופשה משפחתית בבית מלון ותמיד ההרגשה היא שאי אפשר למשוך כסף מהבנק כי פשוט אין מה למשוך.
לא לכל האנשים יש משכורת שמצדיקה מס בכלל.
5600 שכר מינימום זהוא שכר כל כך עלוב. מה אפשר לקנות בו.
תוריד את המיסים ועוד תוריד את המעמ על כל המוצרים. ותשלומים על כל צעד ושעל. לא נותר מאומה.
או נותר מיניס בבנק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו