צילום: פלאש 90

אלקין: "לא יכול להגיד בוודאות שתקום ממשלה כתוצאה מהמשא ומתן"

חבר צוות המו"מ מטעם הליכוד התייחס לשיחות עם המפלגות: "כל מפלגה קטנה טוענת שבלעדיה אין ממשלה, יש כאן תחושה של כוח מופרז ומכאן מגיעות דרישות לא הגיוניות". לדבריו, "אני לא רואה אפשרות אמיתית לממשלה צרה בלי ליברמן"

השר זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, התייחס הבוקר (רביעי) לשיחות בין המפלגות ואמר כי "זו הפעם הראשונה שאני לא יכול להגיד בוודאות שתקום ממשלה כתוצאה ממנו, יש פערים בין השותפות כרגע. כל מפלגה קטנה טוענת שבלעדיה אין ממשלה, יש כאן תחושה של כוח מופרז ומכאן מגיעות דרישות לא הגיוניות".

בראיון ל'ערוץ 13' טען כי "אני לא רואה אפשרות אמיתית לממשלה צרה בלי ליברמן ואני לא חושב שהוא יתן להקים ממשלה כזאת, כולם צריכים לרדת מצמרות העצים. ממשלה זמנית לא יכולה לעשות המון דברים – כלכלית זה דבר רע מאוד, וגם ככה אם יתקיימו בחירות חדשות התוצאות יהיו די דומות".

על הסערה סביב חוקי החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר השר להגנת הסביבה: "כל הנושא של החסינות לא היה במו"מ הקואליציוני וכבר מזמן הוכרז שהוא גם לא יהיה. מי שבחר להפוך את לכותרת ראשית ולעסוק בזה, זה לא אנחנו". למרות זאת, הוסיף כי "כשפוליטיקאים נפגשים הם מדברים על הכול".

בנוגע לחוק להגדלת מספר השרים, אמר: "בממשלה היוצאת יש 23 שרים, החוק הזה חוקק בממשלה הקודמת ואמרו שזה נורא ואיום. בממשלה שלפיד ישב בה כשר אוצר היו גם 23 שרים – ממשלה שבה ישבה יש עתיד הייתה בדיוק באותו גודל, כך שהטענות נגד זה המון פופוליזם ושיח ציני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו