Noam Revkin Fenton/Flash90

שבוע לדד ליין: התקדמות עם ליברמן, הדתיים והחרדים ישבו עם לוין

בפגישת יריב לוין עם נציגי המפלגות החרדיות והדתיות גובשה טיוטה בנושאי דת ומדינה וסוכם: "ללא שינויים בסטטוס קוו בנושאי גיור" • במקביל, ליברמן סיכם עם נתניהו על חזרה משרד הביטחון ונקבעו קווי יסוד למדיניות הביטחונית

יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין ישב אמש לפגישה ממושכת עם נציגי המפלגות החרדיות והדתיות במטרה לגבשה טיוטה בנושאי דת ומדינה, כך דווח ב'מעריב'. בפגישה השתתף השר לשעבר אריאל אטיאס מטעם שס, ח"כ אורי מקלב מטעם יהדות התורה וכן נציג של 'איחוד מפלגות הימין'.

על פי הדיווח של יניר קוזין, בטיוטה סוכם בין היתר כי "בעניין חוק גיור, לא ישונה הסטטוס קוו הקיים כיום בענייני גיור, וזאת בהתאם למכתבו של הראשון לציון הרב שלמה עמאר, שהוגש להסכם הקואליציוני לממשלה ה־34". במכתב, שהובא כנספח להסכמים הקואליציוניים של הממשלה היוצאת, כתב הרב עמאר כי מי שיוכלו לאשר גיור הם רק מי שהוסמכו על ידי הרבנות הראשית לישראל.

כלומר, פסילה מוחלטת של דרישות ליברמן בנושא זה כמו הקמת רשות גיור ארצית שתמונה על ידי ראש הממשלה. בנוסף, סוכם בפגישה כי כל חקיקה פרטית בנושאי דת ומדינה לא תקודם. כזכור ישראל ביתנו הגישה לפני כשבועיים חוק לביטול בדיקות DNA לבדיקת יהדות והתנתה את אישורו כתנאי כניסה לקואליציה. הצעת חוק זו, על פי הטיוטה המוסכמת, תיגנז.

במקביל, הושגה התקדמות בשיחות בין ראש הממשלה בניין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. על פי דיווח ב'ווינט', הושג ביניהם סיכום עקרוני לפיו אם מפלגתו של ליברמן תצטרף לקואליציה, הוא יקבל את תפקיד שר הביטחון, בו כיהן גם בממשלה הקודמת והתפטר. עוד דווח כי בכל הנוגע לדרישותיו של ליברמן לנהל את תיק הביטחון התקבלו על פי קווי יסוד שונים ביחס לטיפול החמאס ברצועת עזה "כדי לא לחזור לנקודת ההתחלה לאחר שהחליט כבר להתפטר מתפקיד זה", כדברי גורמים במשא ומתן.

בנוסף, מסתמן כי מפלגתו של ליברמן, שקיבלה חמישה מנדטים בבחירות האחרונות, תקבל גם את תיק הקליטה עבור מספר 2 בישראל ביתנו, עודד פורר, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה. ישנה מחלוקת בין נתניהו לליברמן על כך שנציג של ישראל ביתנו יישב בוועדת הפנים של הכנסת. אולם בכל הנוגע לדרישותיו של ליברמן לשוב לתיק הביטחון נראה כי ה"דיל" כמעט וסגור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו