השר גלעדן ארדן ומ"מ המפכ"ל, אמש במירון

סערת האלימות: הפוליטיקאים מבטיחים למנוע טיוח, אך השר הממונה מיתמם

ליצמן שוחח עם הורי הנער והבטיח כי, "המקרה לא יירד מסדר היום עד שהאשמים יתנו את דינם" • בלשכת פרוש קוראים לעדי ראייה לפנות ללשכה כדי לקדם הליך משפטי • דובר השר הממונה: "איפוא ראית שהשוטרים מכים אותו?"

מחשש לטיוח חקירת המקרה בו הותקף באלימות נער מיוחד על ידי שוטרים, הודיע סגן השר מאיר פרוש כי, "לאור תגובת המשטרה והחשש שהמקרה החמור של הכאת הנער בירושלים יטויח והאחראים לא יתנו את הדין, אנו קוראים לעדי ראיה למקרה המזעזע לפנות ללשכתנו לצורך טיפול משמעותי וגביית עדויות ופרטים, כדי לקדם הליך משפטי ומשמעתי בנושא. נא לשלוח פרטי יצירת קשר למייל: [email protected] או בפקס: 025373816".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שוחח עם הורי הנער והתעניין בשלומו ובמצבו הרפואי, חיזק את בני המשפחה והבהיר כי המקרה המזעזע לא יירד מסדר היום עד שהאשמים יתנו את דינם על כך. "הודעתי למשטרה כי תיעוד המקרה הקשה מוכיח מעל לכל ספק שמדובר בהתנפלות מיותרת תוך התעללות בחסר ישע. זהו מקרה חמור שאין לעבור עליו לסדר היום", אמר ליצמן להורי הנער שהותקף.

יו"ר השדולה למניעת אלימות משטרתית, ח״כ אילן גילאון מ'מרצ' פנה בעקבות המקרה למפכ״ל וקרא לו לחקור את האירוע. כמו כן, ביקש ח״כ גילאון התייחסות לצעדים שנוקטת משטרת ישראל בהתמודדותם עם אנשים עם מוגבלויות, בהמשך לדוח מבקר המדינה בנושא. "אני קורא לכם לחקור את המקרה ולהפנותו לחקירת מח״ש. למשפחתו של הבחור כמו גם לציבור כולו, מגיעות תשובות על התנהלות שנראית שערורייתית, אלימה וחסרת פרופורציות", כתב גילאון למ"מ המפכ"ל.

 

מחריד: קבוצת שוטרים תקפה באלימות ופצעה בחור מ'שיח סוד'

 

במקביל, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הממונה על המשטרה טרם הגיב ובמענה לפניית העיתונאי ישראל פריי מ'קו עיתונות' לדוברו, בחר להיתמם. "איפוא ראית שהשוטרים מכים אותו?", כותב הדובר ומוסיף, "מעצר של בחור שהתגלה שהוא אוטיסט ויורד לו דם מהאף. זה התיאור המדוייק. כשיש אלימות נגד שוטרים אז יש הפעלת כוח ולא ראיתי בסרטון הפעלת כוח חריגה. בטח לא הכאה של הילד", טוען הדובר, כשכל מי שצפה בסרטון הקשה לצפייה ייווכח אחרת.

מוקדם יותר האשימו במשטרה דווקא את הנער המיוחדת ב"תקיפת שוטר", כשעל פי העדויות מדובר על תקיפה מילולית. "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים", נמסר מהמשטרה.

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע״י מד״א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן", לשון הודעת המשטרה.

כזכור, הלילה התפרסם ברשת תיעוד המעיד על התנהגות ברוטלית ואלימה של קבוצת שוטרים כלפי ילד מוגבל שכילית הלומד ב'שיח סוד'. השוטרים המשיכו להתעלל בנער למרות שלדברי עדי ראייה צעקו להם שמדובר בילד מיוחד. עוד נטען כי הילד כלל לא התנגד למעצר ולא הייתה סיבה נראת לעין לאלימות הקשה.

 

סערת האלימות: דרישה מהמפכ"ל – "אירוע מזעזע, לחקור את המעורבים"

 

הרקע לאירוע הוא ביטול מדורת ל"ג בעומר בשכונת מקור ברוך בירושלים שנענתה בהתנגדות של כמה נערים שארגנו את המדורה. מדריך בשיח סוד סיפר בשיחה עם 'חדשות JDN' כי הילד צעק משהו לעבר בלשית משטרה, דבר שעורר את זעמם של השוטרים במקום וגרר את האלימות הקשה, כשבתיעוד נראה הילד מדמם על הרצפה כשמספר שוטרים מעליו.

למרות שנאמר לשוטרים כי מדובר בילד מוגבל שכלית, ואף דימם בזירה מפניו כתוצאה מהמכות שחטף, החליטו השוטרים לקחת אותו לתחנת המשטרה למעצר. לאחר התערבות מנהל המוסד שהגיע לתחנת המעצר, הוא שוחרר וטופל במקום על ידי חובש. כעת מתאושש הנער מהאירוע בדירת 'שיח סוד'.

התיעוד שהתפרסם בשעות האחרונות ובו נראים שוטרים מכים באלימות בחור חרדי הסובל ממוגבלות שכלית, ממשיך לעורר סערה גם בפוליטיקה. ח"כ ינון אזולאי ממפלגת ש"ס הגיב "אני ‏קורא להדחת השוטר שהכה את הילד האוטיסט, ״תקיפת הילד מבחילה ובלתי אנושית, השוטר שהיכה את הנער, סדיסט ולא ראוי לשרת במשטרה. אני קורא לשר לבט"פ להדיח את השוטר המכה לצמיתות, ולהשעיית שאר השוטרים שהיו בזירה ולא מנעו זאת עד לבירור העניין".

האירוע גרר תגובות חריפות מכל רחבי הקשת הפוליטית, יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג כתבה כי, "‏אלימות משטרתית היא איום על הדמוקרטיה והיא תמיד מופנית קודם כלפי מוחלשים, מיעוטים, חסרי קול" ח"כ יאיר לפיד שחשף בעבר כי גם לו יש ילד הסובל מאוטיזם, כתב: "זה סרטון מזעזע שפוצע את הלב ומרתיח את הדם. המשטרה חייבת לבדוק את העניין הזה בדחיפות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבוד המפכ"ל ודוברו השקרן:
הנער טופל במקום???

אז מדוע מנכ"ל מוסד שיח סוד היה צריך להגיע לתחנת המעצר על מנת לשחררו???

שקרנים נמאסתם!

ובמאמר המוסגר: טוב לדעת שהשוטרים תינוקים ללא רמה, ואם "מעליבים"? אותם אז הם "יפרקו לך ת'עצמות"??

הצילנו מיד אחינו מיד הציונים הרשעים

מסקנת הדברים:
אם מדובר בבן אדם רגיל אז מותר להתעלל בו ואף לגרום לו לדימום מפחיד כזה!
אבל אם מדובר בנער מיוחד אז אחרי כמה שעות באה ההתנצלות החלקית שמחפה על המשטרה שבאים לעשות סדר…
ארורים כל הרשעים קליפת ערב רב רק במדינה אנטישמית כמו המדינה שלנו זה יכול לקרוא…
אם זה היה בחור רגיל אף אחד לא היה טורח להתנצל והבחור היה עוד במעצר.
תמונה מזעזעת שלשה שוטרים נגד בחור כנגד הרכב. מזכיר משהו באירופה האפורה

אני ממש המומה השוטרת שנכחכה במקום עוד ממשיכה ללעוס מסטיק הזוי לא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו