Yonatan Sindel/Flash90

דרעי: "סיימתי עם ליברמן – נעשה הכול שיהיה רוב לממשלה בלעדיו" • צפו

יו"ר ש"ס התייחס לפיזור הכנסת: "נתניהו אמר לי אחרי הבחירות שלא תהיה ממשלה בגללו". חשף את ההצעה האחרונה שלו: "הצעתי שנישאר מחוץ לממשלה ונתמוך מבחוץ". במענה ל'חדשות JDN': "נאלצנו להתפשר, בהוראת גדולי ישראל"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס היום בפתח ישיבת סיעה מיוחדת למשא ומתן הקואליציוני שהסתיים בבחירות: "כראש הסיעה השלישית בגודלה, אני מרגיש חובה לתת הסבר לבוחרים", אמר וסיפר כי יום לאחר הבחירות הוזמן לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לו שיש בידו מידע כי ליברמן ינסה למנוע את הקמת הממשלה. "הייתי משוכנע שהוא טועה עד סוף השבוע שעבר, אז הבנתי שראש הממשלה צדק".

עוד חשף כי ברגע האחרון הציע לנתניהו שליברמן ייכנס למשרד הביטחון ויקבל את כל המשרדים שהובטחו לו, כששס תישאר באופוזיציה ותתמוך מבחוץ ללא תפקידים, וזאת על מנת להעניק 60 ימים נוספים למשא ומתן סביב חוק הגיוס. "הרי מה יכול לקרות?", תהה דרעי. "אם לא הגענו להבנה, הוא בפנים ואנחנו בחוץ. מה יותר ביטחון מזה? לצערי הרב ב-23:30, כשהיינו במדרגות כדי לעלות להצבעה, קיבלנו תשובה שלילית גם על ההצעה הזו".

דרעי שנשמע מדבר בכאב על המצב אמר כי, "היו דרישות שלא יכולנו לקבל. פעם ראשונה שהרגשתי נסחט. אני מרגיש מאוד פגוע שהשתמשו בי, ובכל הציבור שלנו, בצורה של הסתה פרועה ביותר כדי לא לומר את האמת לראש הממשלה, ולא להגיד לרה"מ 'אני לא רוצה את נתניהו, הוא לא ראוי'. תגיד את זה. היה לו קשה לומר את זה כי הוא יודע שהרבה בזכות התמיכה בנתניהו הוא קיבל 5 מנדטים".

 

צפו: ליצמן וגפני תוקפים את ליברמן בפתיחת מטה הבחירות

 

הוא הוסיף ותקף את ידידו לשעבר: "דלתות הרבנים וחצרות האדמו"רים היו פתוחות לפניו. ידענו עשרות שנים שהוא ידיד וחבר של הציבור החרדי. ב-40 יום האחרונים אני מרגיש מאוד כואב ופגוע שהוא השתמש בנו במקום לומר בגלוי שהוא לא רוצה את נתניהו בראשות הממשלה". עוד אמר כי, "מעולם לא ידענו שיש לנו יריב אידיאולוגי כזה קשה. ידענו שיש לנו אדם שאולי בחייו האישיים לא שומר תורה ומצוות אבל הוא ידיד וחבר של הציבור החרדי". על הקשר האישי שהיה לו עם יו"ר ישראל ביתנו הוא אמר: "הסיפור נגמר".

במענה לשאלת 'חדשות JDN' התייחס השר דרעי לפשרות להם הסכים בחוק הגיוס במהלך המשא ומתן הקואליציוני: "המשימה העיקרית שלנו בנושא חוק הגיוס היה לדאוג שכל בן תורה שלומד, כל בן ישיבה, ימשיך ללמוד. יחד עם זה, אני חייב לומר שבגלל המגבלות ושאין לו 61, אנחנו נאלצנו להתפשר, כמובן בהוראת גדולי ישראל".

"חבל מעוד שמי שבאמת דואג לנושאים הללו ומבין שלא בכפייה, אחרי הפשרות של מועצת גדולי התורה החליטו, במקום לקחת את זה ולהעריך את הוויתור הגדול, ואת הרצון של לשבת יחד, הלך ועשה הפך והפך את זה לזלזול, לא נעים לי לומר – מאוד לא מכובד בגדולי ישראל, אני לא רוצה לפרט יותר", סיים דרעי את תשובתו.

צפו: דרעי משיב לשאלת כתב 'חדשות JDN'.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך זה שאדם אחד עם בקושי 5 מנדטים מצליח לשלוח את ישראל לבחירות,
ו 16 מנדטים קשוחים לא מספיקים כדי לקיים את הבחירות בבין הזמנים?!
את הנעשה אולי אין להשיב, אבל הגיע הזמן שנציגנו בכנסת יפנימו שרק כח עובד פה.
כנראה שיש מה ללמוד מליברמן…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו