Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: גבאי צילם את נתניהו מתחייב לא לשבת עם ליברמן

יו"ר מפלגת העבודה חשש שאחרי כמה חודשים של ישיבה בממשלת נתניהו, הוא ינטוש אותו לטובת ליברמן. סוכם שנתניהו יודיע במסיבת שטרק את הדלת על שותפות עם ישראל ביתנו, אך גבאי חשש מהשעות שיעברו וצילם את נתניהו נותן גט הכריתות לליברמן

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמנם הצהיר לאורך כל מערכת הבחירות כי לא יישב בממשלה בראשות בנימין נתניהו, אך בימים האחרונים נחשף עד כמה קרוב היה גבאי למהלך שכזה.

על פי דיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', במהלך השיחות בין נתניהו לגבאי השניים תפרו מיניסטריונים לכל הבכירים שהם רצו להביא לכדי תמיכה במהלך בזמן שאותם חברי כנסת לא ידעו שיש משא ומתן. לשלי יחימוביץ הם בנו תיק משולב – תקשורת, תרבות, אחריות על המכינות החילוניות היקרות לליבה ועל תנועת הנוער; לאיציק שמולי ביקשו להרכיב את המשרד לשירותים חברתיים; גבאי ביקש וקיבל את תיק האוצר; ולטל רוסו הובטח סגן שר הביטחון, כשמעליו רק ראש הממשלה.

עוד חושף סגל, כי שיא האירוע נרשם כשלפנות בוקר גבאי שב והביע את החשש שאחרי כמה חודשים נתניהו ינטוש אותו לטובת ליברמן. ראש הממשלה הציע לכנס מסיבת עיתונאים בשבע בערב שבה יודיע שטרק את הדלת לעולמים על שותפות עם ישראל ביתנו. אבל גבאי חשש מ-12 השעות שיעברו בין החתימה לבין מסיבת העיתונאים. "אז תצלם אותי", הציע נתניהו, גבאי נעמד אוחז בטלפון הנייד ולחץ "הקלט", וצילם את נתניהו עומד מולו ואומר: "היום, יום רביעי, 6:30 בבוקר" ואז הוסיף את גט הכריתות לעולמים לליברמן.

ח"כ טל רוסו, מספר 2 ברשימת העבודה, התייחס היום למשא ומתן שניהל יו"ר מפלגתו עם נתניהו על כניסה לממשלה: "אצלי הדבר הראשון שזה המדינה, אח"כ כך המפלגה ואז אני. אם יש סיכוי להציל את המדינה, לשמור על הדמוקרטיה ולמנוע מסע בחירות נוסף לדעתי עם תוצאות גרועות יותר וחוסכת שלושה מיליארד שקלים למדינה ועוד חצי שנה של אי תפקוד, איך אפשר לא להסתכל על ההצעה. גם אם חמאס היה מציע הצעה או סוריה, היינו בודקים את זה".

 

פרטים חדשים על המו"מ עם גבאי: ההצעות, הדיונים והפגישה עם חיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו