צילום: פלאש 90

ראש הממשלה פיטר את השרים איילת שקד ונפתלי בנט מהממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לשר החינוך נפתלי בנט ולשרת המשפטים איילת שקד כי הם מפוטרים מתפקידיהם בממשלה ובקבינט. לדבריו, השניים לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט לעוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לשר החינוך נפתלי בנט ולשרת המשפטים איילת שקד כי הם מפוטרים מתפקידיהם בממשלה ובקבינט. לדבריו, השניים לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט לעוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור.

מפלגת הימין החדש בראשות בנט ושקד הייתה קרובה מאוד להיכנס לכנסת ה-21, אך כ-1,400 קולות הפרידו בין השניים לבין כהונה נוספת. גורמים המקורבים לבנט אמרו כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-22 במסגרת הימין החדש, כשעל הפרק ריצה משותפת עם מפלגות נוספות.

בעקבות כך, איחוד מפלגות הימין דורשים לקבל חזרה לידיהן את תיקי החינוך והמשפטים שכעת נותרו ללא שרים בראשן. בנוסף, סגן שר החינוך, מאיר פרוש שכיהן במשרדו של בנט, יפסיק את כהונתו לאלתר.

במערכת הפוליטית מעריכים כי ייתכן והסיבה לפיטורי שקד ובנט, כיוון שביום שלישי יתכנס הקבינט ונתניהו חשש שינצלו את ההזדמנות כדי להתנגח בו. מקורב לשקד ובנט מסר בתגובה לצעדי הפיטורין של נתניהו: "הצעד מעיד על אבדן שיקול הדעת מצד נתניהו ומטיל ספק בכשירותו להמשיך למלא את תפקיד ראש הממשלה".

השרים בנט ושקד הגיבו: "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה".

"נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך יאה לברנשים שהעלו את יאיר לפיד לעשרים חודשים לשלטון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו