צילום: פלאש 90

במענה ל'איחוד הימין' – נתניהו: אין שום כוונה להחזיק בתיקים שהתפנו

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי וחבר הכנסת מאיחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' כתב כי ראש הממשלה צריך למנות אותו ואת רפי פרץ לשרים במקומם של בנט ושקד. לשכת נתניהו: רה"מ ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות

לאור פיטורי השרים שקד ובנט על ידי ראש הממשלה נתניהו, והכוונה שלו למנות חברי כנסת אחרים במקומם, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי אין מניעה למנות חברי כנסת מכהנים לתפקיד השרים אף אם לא הוגשה הבקשה להצבעה במליאת הכנסת.

גורמים בליכוד אומרים כי בכוונת נתניהו למנות את רפי פרץ לשר החינוך ואילו את תיק המשפטים להעניק דווקא לחבר כנסת מטעם הליכוד. לסמוטריץ' – מתכוון נתניהו להעניק את תיק התחבורה.

ח״כ רפי פרץ יושב ראש הבית היהודי הגיב לפיטורי קודמיו בהנהגת המפלגה ואמר: "הציונות הדתית היא חלק בלתי נפרד מהממשלה, כעת צריך רוה"מ ‎למנות אותי ואת בצלאל לתיק המשפטים והחינוך בהם החזיק הבית היהודי בממשלה". ח"כ פרץ הוסיף כי "אני רוצה להודות בהערכה רבה לנפתלי ואיילת על עבודתם למען מערכת החינוך והמשפט".

מלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה לדרישות כי "ראש הממשלה עדיין לא החליט על מינוי השרים החדשים. רה"מ ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות ואין לו שום כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו. רה"מ ידע מראש שהשר לוין לא מעוניין במילוי מקום. כל פרסום אחר בעניין מינוי השרים הוא ספוקלציה".

משרד המשפטים הבהיר כי "לפי חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, אשר נמסרה לפני זמן קצר, מינויים של שרים חדשים בעת הזו הינו בהתאם להוראת סעיף 30 (ד) לחוק יסוד: הממשלה, דהיינו, הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הכנסת".
בעקבות חוות הדעת, יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי וחבר הכנסת מאיחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר כי רה״מ צריך למנות אותו ואת רפי פרץ לשרים במקומם של בנט ושקד."בהעדר בעיה משפטית ראש הממשלה ‎בנימין נתניהו צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית ולא – אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית. לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט".
עוד בנושא
לאחר הפיטורים: פרוש ימונה מחדש - איחוד הימין דורשים להתמנות לשרים | JDN - חדשות
לאחר הודעת הפיטורים של ראש הממשלה לשרים בנט ושקד מוקדם יותר היום, באיחוד הימין דורשים לקבל לידיהם את תיקי המשפטים והחינוך שכעת נותרו ללא שרים. נתניהו שוחח עם סגן השר פרוש ועדכן על הפיטורים. בשלישי ימונה פרוש שוב לתפקיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו