Noam Revkin Fenton/Flash90

הושגה שליטה על האש סמוך לירושלים – הכניסה לעיר נפתחה

כוחות הכיבוי השתלטו על הדליקות סמוך ליישובים אבן ספיר וליפתא. כל הכבישים שנחסמו נפתחו לתנועה. התושבים מורשים לשוב לבתיהם. שבעה צוותי כיבוי פעלו לבלום את שריפת החורש ולמנוע את התפשטות הלהבות


צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים

כוחות הכיבוי מוסרים כי הושגה שליטה על האש בשתי שריפות החורש הגדולות שפרצו הערב (שלישי) סמוך ליישובים אבן ספיר וליפתא שליד ירושלים. מהמשטרה נמסר כי הכבישים נפתחו לתנועת כלי רכב, דרך מנחם בגין משדרות גולדה מאיר ועד הכניסה לעיר שנחסמה בשני הכיוונים – נפתחה. כמו כן, תושבי הישובים שפונו מוקדם יותר, מורשים לשוב לבתיהם.

שישה מטוסי כיבוי ו-16 צוותים הוזעקו לזירות. מהמשטרה נמסר כי בשל העשן כבד המקשה על ראות הנהגים, כביש מנחם בגין נחסם בשני הכיוונים משדרות גולדה מאיר ועד הכניסה לעיר עד לסיום פעולות הכיבוי. כמו כן, פונו כמה בתים במושבים אבן ספיר, אורה ועמינדב.

מהמשטרה נמסר כי, "עקב שריפה באזור מושב אבן ספיר ואורה עמינדב, שוטרים שנמצאים במקום פינו דיירים ממספר בתים הסמוכים למוקד לאש. הכניסה למקום נחסמה בכדי לאפשר כניסת כוחות כב״ה.תושבים המתפנים באופן עצמאי מתבקשים להשאיר את דלתות בתיהם ללא נעילה על מנת להקל על פעולת הסריקות של השוטרים. אנו קוראים לאזרחים להימנע מהגעה לאיזורים בהם ישנן שריפות ולהישמע להוראות השוטרים".

הדליקה בליפתא היא השנייה היום, שכן מוקדם יותר פרצה שריפת קוצים וחורש באזור. טפסר משנה רוני סונינו, מת"ח כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים: "החל משעה 10:00 בבוקר בקירוב, פעלו לוחמי האש מתחנות ירושלים בשריפת חורש וצמחייה גדולה בוואדי של ליפתא בסמוך לכביש בגין. לוחמי האש בכוחות גדולים, בלמו את האש בקו הבתים ממש והצליחו למנוע את שריפתם וכן את התפשטות האש לעבר מתקני תשתית חשובים, נתיבי תחבורה צפופים ולעבר עמק הארזים הנמצא צפונית מערבית לשריפה".

לאחרונה, עם עליית מידות החום, חל ריבוי במקרי השריפות ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט. לפני כשבועיים גל של שריפות, בין היתר באזור השפלה, גרם לנזק רב. יישובים רבים פונו ונזק כבד נגרם, בין היתר ליישוב מבוא מודיעים. כוחות הכיבוי עבדו במשך למעלה מ-24 שעות על מנת להשתלט על הדליקות.

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו