ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על איראן: זריף באולטימטום לאירופה

שר החוץ האיראני זריף הגיב בחריפות לדברי נשיא צרפת לטראמפ כי בכוונתו לוודא שטהרן לעולם לא תשיג נשק גרעיני. "האירופים לא נמצאים בעמדה שמאפשרת להם למתוח ביקורת", אמר זריף. זאת בצל החלטת ארה"ב להטיל סנקציות נוספות

שר החוץ האיראני מוחמד זריף תקף את המעצמות האירופיות בעקבות דבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי בכוונתו לוודא שטהרן לעולם לא תשיג נשק גרעיני.

זריף אמר את הדברים ברקע הודעתה של ארצות הברית ביום שישי על הטלת סנקציות חדשות על התעשייה הפטרוכימית באיראן, כולל על החברה הגדולה ביותר בתחום. שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין הודיע כי הסנקציות מכוונות נגד "מרכיבים מרכזיים במגזר הפטרוכימי באיראן שמספקים תמיכה המשמרות המהפכה".

על פי הודעת משרד האוצר האמריקאי, הסנקציות יוטלו על חברת הפטרוכימיה עקב קשריה עם ארגון "משמרות המהפכה" האיראני ומימון הטרור.

בעקבות הסנקציות יוקפאו כל הנכסים של חברת הפטרוכימיה האיראנית בארה"ב, וייאסר על כל מסחר איתה או עם חברות הבת שלה. המהלך האמריקאי נועד לחנוק את ההכנסות הכספיות של חברת הפטרוכימיה הגדולה באיראן, שמחזיקה סניפים וחברות בת במדינות רבות בעולם ובהן בריטניה, הפיליפינים ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו